Jump to content
Annons

Funkar detta bra med kemper?


arvidnordquist

Recommended Posts

Tjenare!

Har tänkt att införskaffa mig en Kemper utan inbyggt slutsteg och undrar lite över om detta skulle fungera som högtalarsetup.

https://www.hifiengine.com/manual_library/technics/su-x902.shtml

https://www.hifiengine.com/manual_library/technics/sb-cs95.shtml

Har dessa hemma så hade varit perfekt ifall det hade fungerat till en början. Är fullt medveten om att FRFR är det som är optimalt men undar som sagt ifall detta skulle fungera till en början.

Tacksam för lite synpunkter och tips.

Mvh Arvid

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Varför vill du använda stereogrejer och lägga ut pengar på det? Kostar inte ett öre mer att använda datorn. Och du vill väl kunna spel in också?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-06-15 at 10:40, YellowStudio said:

Det går säkert bra. Det är bara att du har/gör kablar som passar.

Du kör inte via datorn då?

Blev så att jag köpte mig en headrush frfr12 för tillfället, hur kör du genom datorn? ut i monitorer eller i lurar? har inget behov av att spela in och göra musik inom den närmsta tiden iallafall men man vet aldrig vad framtiden håller. 

On 2019-06-15 at 16:11, slejnard said:

Förlåt för OT men är du samma Arvid Nordqvist som gör så gott kaffe? 😮☺️

onT: kommer säkert funka bra! 

önskar att jag var de

 

On 2019-06-15 at 14:16, Die Hard said:

Varför vill du använda stereogrejer och lägga ut pengar på det? Kostar inte ett öre mer att använda datorn. Och du vill väl kunna spel in också?

hade redan sakerna hemma som sagt så tanken var inte att spendera något, isådanafall skulle pengarna gått till FRFR vilket de gjorde tillslut ändå 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...