Jump to content
Annons

Mixhjälp Hilfe!


ONSatan

Recommended Posts

Vänligen lyssna och kom med tips hur denna gris kan sminkas.

Jag vet att jag spelar krattigt och sjunger än sämre men jag vill i vilket fall att det ska ”låta så bra som är möjligt givet förutsättningarna”. Det är visserligen ”punk-ish” men jag hade gärna gjort låtar med Sum41 -ljud  😉

Dvs, hur kan jag mixa detta för att det ska låta bättre? Måste något tas om (tex tiiiiime -kören som jag liksom inte får till)? Funkar nivåer? Funkar ljud? Vad ska fixas för att kunna släppas som ”B-sida” till Spotifysingel utan skämskudde…?

 

P.S sorry att jag spammar med två trådar men jag blir inte klok på logiken bakom uppladdningsdelen..

 

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej,

Perfekt feedback, tack!

Ska testa att mixa med dina tips framför mig. Har gjort en todo-lista med tipsen att ta tag i ikväll.

Jag hör inte så mycket över 10kHz så där får jag mixa med ögonen…
Har annars inget emot att de skulle låta ”för hifi”. Jobbigare att det låter för mycket demo…

Har nog dragit av mycket av botten på sången för att slippa konfronteras med den… Gitarrerna vet jag inte riktigt varför de är tunna men jag kollar ikväll. Time -kören är jobbig. Låter bra i mitt huvud men blir inte bra när jag sjunger/mixar. De ÄR rätt sura också va?

Återigen. Tack! Bockar och bugar så jag slår huvudet i skärmen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har försökt ändra lite i mixen. Är det på rätt håll?

 

Har fetat till bas och kick från 110Hz och nedåt
Har fetat gitarrena från 200 och uppåt
Har fetat sången  runt 200 och minskat toppen
Har sänkt toppen och bredat frekvenserna för """Time-kören"

mm mm mm. Bättre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...