Jump to content
Annons

Plugg för ljusare röst?


magnus83

Recommended Posts

Tjing tjong!

 

Nu är det exakt på dagen tusen år sedan jag var här inne i forumet och skrev något. Så då tänkte jag fira denna händelse genom att fråga en liten fråga.

Jag har kollat runt efter en BRA och välljudande VST för att få en ljus röst, ni vet som en röst i en tecknad film eller så. När jag använder mig av Cubase 10 egna pitch-verktyg för detta så blir det alldeles för mycket artifakter och missljud för att det ska vara användbart. Jag har labbat runt med formanter och hela konkarollen, men får det inte att låta bra.

Jag har även provat Soundtoys Little AlterBoy (30 dagars Free Trial) som är mycket bättre men även där smyger det sig in artifakter. Kan det vara så att jag rattar den fel?

Så, nu undrar jag om ni vet någon riktigt bra VST för detta ändamål? Vilka grejor använder sig proffsen av när dom gör tecknad film?

 

Fridens liljor!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tror det är svårt... du får bättre resultat med att sjunga i halva tempot och lägga dubbel pitch på.. Blir väl desto bökigare om du inte vill låta som piff och puff utan nåt därimellan 🙂

Alternativt jobba med samplingar i 96khz+ om du inte sjunger själv? Borde inte bli lika mycket artifakter då.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Förr var det tape men idag? Tja något bra använder dem i alla fall. Håller med om Cubases egna alternativ suger. Det har aldrig blivit bra. 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, Die Hard said:

Äsch förresten, billigare att köpa en heliumballong och inandas innan sjungande. 🤣

Storebror gick tydligen in och tog bort mitt inlägg. Får se hur länge era är kvar. Storebror bevakar er ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...