Jump to content
Annons

Feedback på ny låt: "You Take Me Higher Than The Sun"


Recommended Posts

Hej,

Har precis gjort klart en ny demo på en låt som heter "You Take Me Higher Than The Sun".

Vore väldigt tacksam för konstruktiv feedback på kompositionen.

Mvh

/Stefan

You take me higher than the sun
I feel like I’m not coming down


I've been waiting for this moment to arrive
I've been waiting for this time
To have you by my side

I wanna stay here now
Nothing can come in the way
I wanna stay here beside you now


You take me higher than the sun
I feel like I’m not coming down
Higher than the sun
And all of my worries are gone
You're the only one that could lift me so high
You're the only one that could lift me so high


...

 

Redigerat av stesson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra låt. Fin melodi och sköna harmonier. Men jag väntade på att låten skulle blomma ut mer, med fullt arrangemang, med en hårdare virveltrumma, åttondelar på hi-haten,  och där basen övergick till en lite mer flytande basgång. Känns som om melodin skulle passa för det.  

Jag skulle vilja ha lite mer tryck i sången, den känns lite för tunn ibland. (Men bra röst och pitch). Fortfarande lite vassa S och den känns fortfarande lite burkig. Jag skulle testa mer delay och reverb på rösten (med hi cut för att minska sibilanter och åtminstone 20 ms pre-delay så att den inte dras bakåt).  

Redigerat av luddeandersson
Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt att börja med en halv refräng och sedan gå till vers. Fantastiskt bra sång och låt. Vid (solo-)bryggan till sticket (innan sista refrängen) kunde synten komma upp lite i nivå, den känns lite som ett tomt parti. Man skulle kunna använda lite mer kontrapunktik, dvs. några fler stämmor som ökar upp "farten" i partiet och även i några refränger - och det gäller alltså inte sången, utan att lägga in lite mer polyrytmiska stämmor.

Sista refrängen borde ha trummor från början, som fortsätter från sticket, och ingen upptakt som återkommer hela tiden, låten blir lite "ryckig" och det låter som det börjar om hela tiden. Själv hade jag kapat en vers också; låten är lite lång.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...