Jump to content
Annons

Feedback


Recommended Posts

Hejsan på er. Jag postade en liten demo för några veckor sedan. Jag har nu skrotat hela den låten och börjat på en ny låt fast med samma melodi slinga i. Jag fastnade bara för den där melodin ni får gärna säga vad ni tycker om den. Jag har iaf gjort om arrangementet helt och ändrat sound på låten. Det är bara en demo så den är knappt mixad. därför borde sänka volymen ett tips bara 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Håller med föregående skribent. Du måste bygga upp låten från ett beat och en melodi. Baskagge, basgång och resten av trummorna måste, måste, måste sitta snyggt tillsammans och låta komplett på egen hand. Bygg sedan på låten därifrån (med t.ex. en melodi och ackord som du redan har). Varje gång jag slarvat med ett stadigt beat och basgång faller låten och håller inte ihop.

Helt rätt att göra ny låt, och bygga upp den igen. Det är ofta så jag kommer loss om jag kör fast. Min senaste EDM-låt gjorde jag om tre gånger innan jag äntligen hittade rätt. Så kör på och fortsätt! Det blir bra, bara man inte get upp. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...