Jump to content
Annons

Önskar lite feedback på min skiss. (EDM)


Recommended Posts

Hallå!

Har en låt jag håller på med som jag skulle vilja ha lite feedback på. Den är inte mastrad eller färdigmixad så ha gärna överseende med det(Det låter hemskt i vissa delar). Vill bara ha lite inputs då jag har kört fast lite och står och trampar vatten, tyckte det lät tvärfett till en början sen börjar jag emellanåt fundera på om det ens låter bra. Därför behöver jag helt enkelt höra vad andra hör och tycker

Försöker komma på ett bättre arrangement så det är inte klart alls, men har fått lite skrivkramp och efter att ha hört den miljontals gånger om och om igen så blir man lite döv hehe:)

Ett första litet utkast helt enkelt hehe.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Riktigt skönt vibe! Mycket ABGT och Ilan Bluestone-känsla. 🙂

Början är riktigt schysst, men kan kännas lite utdragen. Jag skulle kört några takter i början men kanske med endast top-kick och en högpassad basgång. Sen efter ett par vändor, ett kort break och någon upriser och köra igång med kick och bas. Skulle få en bra effekt och ge låten en rejäl skjuts.

Vocals låter riktigt bra, ger låten en skön känsla, men jag skulle vilja komma tillbaka till introt. Antingen någon gång i mitten av låten och/eller i slutet. Typ vid 2:00. Kort break, sen tillbaka till början. Breaket vid 2:12 är riktigt skönt. Det skulle du kunna använda som lim mellan olika partier, typ som en hook, sen tillbaka till det torra introt.

Allt det är väl en smaksak hur man strukturerar upp en låt. Bra jobbat, låter bra. 🙂

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-05-27 at 23:00, Cathrine said:

Riktigt skönt vibe! Mycket ABGT och Ilan Bluestone-känsla. 🙂

Början är riktigt schysst, men kan kännas lite utdragen. Jag skulle kört några takter i början men kanske med endast top-kick och en högpassad basgång. Sen efter ett par vändor, ett kort break och någon upriser och köra igång med kick och bas. Skulle få en bra effekt och ge låten en rejäl skjuts.

Vocals låter riktigt bra, ger låten en skön känsla, men jag skulle vilja komma tillbaka till introt. Antingen någon gång i mitten av låten och/eller i slutet. Typ vid 2:00. Kort break, sen tillbaka till början. Breaket vid 2:12 är riktigt skönt. Det skulle du kunna använda som lim mellan olika partier, typ som en hook, sen tillbaka till det torra introt.

Allt det är väl en smaksak hur man strukturerar upp en låt. Bra jobbat, låter bra. 🙂

Tusen tack! Har faktiskt inte hört Ilan Bluestone förut lustigt nog så var tvungen att lyssna. Jävlar vad grym, hur kan jag ha missat detta?? Det var väldigt mycket min musiksmak och helt klart den sortens sound jag försöker återskapa, spot on!! 😄

Grym feedback, tackar allra ödmjukast för det. Har faktiskt tänkt göra om lite i strukturen i låten men haft lite skrivkramp så det har stått lite still, ska testa det du föreslog!

Har dock kommit lite längre sen jag la upp denna, slängt på lite percussion, en snare & clap och lite annat smått och gott. Ska försöka att köra lite low end på kicken och basen också. (Sånt där som jag ännu inte är superbra på men skam den som ger sig!!)

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...