Jump to content
Annons

Tacksam för feedback :)


Recommended Posts

Hej 🙂

Har nyligen lagt upp ett par låtar, och om ni har tid över, är jag väldigt tacksam för all feedback! Det är lite olika kvalite på produktionen just nu... Om det ni hör låter intressant hade det varit roligt med samarbete, även irl i stockholm eller linköping, letar bla bandmedlemmar.

Hade fint.

https://soundcloud.com/may-murad

Hälsn/M

 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Väldigt bra! Gillade särskilt den första låten, Nobody Else 18. Fin melodi, bra sväng, och skön blandning av akustiska instrument och digitala ljud. Och, givetvis, bra sångröst. 

Är det inspelat i en studio, eller hemma i en DAW? Det låter väldigt professionellt och slipat.  

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, luddeandersson said:

Väldigt bra! Gillade särskilt den första låten, Nobody Else 18. Fin melodi, bra sväng, och skön blandning av akustiska instrument och digitala ljud. Och, givetvis, bra sångröst. 

Är det inspelat i en studio, eller hemma i en DAW? Det låter väldigt professionellt och slipat.  

Håller med!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, luddeandersson said:

Väldigt bra! Gillade särskilt den första låten, Nobody Else 18. Fin melodi, bra sväng, och skön blandning av akustiska instrument och digitala ljud. Och, givetvis, bra sångröst. 

Är det inspelat i en studio, eller hemma i en DAW? Det låter väldigt professionellt och slipat.  

Vad snällt, tack, så kul att höra! 😊Kommer jobba något mer på den, om du hör något som kan bli bättre, så får du gärna säga till. Hemma i en DAW. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Trummorna kanske är lite för låga stundtals. Det är visserligen en "soft" låt, men den skulle nog få lite extra energi med mer distinkt virveltrumma. Kanske lite längre release på kompressorn så att den får mer punch. (Men jag ligger långt efter dig när det gäller inspelning och mixning, så du vet nog bättre själv.) 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, luddeandersson said:

Trummorna kanske är lite för låga stundtals. Det är visserligen en "soft" låt, men den skulle nog få lite extra energi med mer distinkt virveltrumma. Kanske lite längre release på kompressorn så att den får mer punch. (Men jag ligger långt efter dig när det gäller inspelning och mixning, så du vet nog bättre själv.) 

tusen tack!

Det tror jag inte, lyssnar gärna på ditt arbete också...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

WOW May!!!

Du är ju en fullfjädrad artist. Helt eget sound. Snyggt producerad EP. Gillar ALLA 4 låtar och ditt musikaliska uttryck är SÅÅÅ fräscht. Din röst minner lite om Kate Bush och ändå låter du helt egen. Red låter mest färdig - det enda som saknas är ett litet röst-crescendo för att lyfta det i slutet. Nobody Else kan gärna bli mera en ballad med tyngre bas och trummor (ungefär vad du gjorde med Red). Jag säger detta med all respekt, beundran och kärlek. Om du inte ändrar på en ton är det fortfarande det bästa jag hört sen jag vet inte när!

Muah 😉

Redigerat av Baby
Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, Baby said:

WOW May!!!

Du är ju en fullfjädrad artist. Helt eget sound. Snyggt producerad EP. Gillar ALLA 4 låtar och ditt musikaliska uttryck är SÅÅÅ fräscht. Din röst minner lite om Kate Bush och ändå låter du helt egen. Red låter mest färdig - det enda som saknas är ett litet röst-crescendo för att lyfta det i slutet. Nobody Else kan gärna bli mera en ballad med tyngre bas och trummor (ungefär vad du gjorde med Red). Jag säger detta med all respekt, beundran och kärlek. Om du inte ändrar på en ton är det fortfarande det bästa jag hört sen jag vet inte när!

Muah 😉

Tack Baby 😊

Kul att höra, så gulligt av dig. Tack för all bra feedback! Och du har en väldig härlig, cool och originell röst. Ser fram emot att höra din röst med dina egna låtar också i framtiden!

Kram

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...