Jump to content

Recommended Posts

Har en låt som jag påbörjade igår. Har redan börjat skriva text till den. Min första låttext! Finns väl några förbättringar att göra för att få den lite mindre cheesy och så. Men jag känner att jag vill fokusera på att få färdigt hooken först. Då jag har en färdig text kan jag fokusera mer på produktionen och få den att låta rätt, och passande.. 🙂

Tyvärr så kan jag inte sjunga så bra själv då, men jag har lagt ut pianonoter för vilka noter jag tänkt att den skall sjungas i för demonstrerings syfte..  😄 Fast utan texten..

Ni kan då lyssna på pianonoterna och samtidigt läsa texten är det tänkt. (Det börjar när kicken slutar slå.. Vid 16sek ungefär.. )  

https://instaud.io/3FHY

Är det för förvirrande med piano ovanpå piano så säg till. Jag hör iallafall vilka noter det är!

Citera

Feeling lost
In a dream
Oh my dear, Can you hear me?

Hold my hand
Don't let go
Oh my dear, i'm falling.

(Här nere går det väldigt fort)? Kanske för fort? Ändra texten?) Men jag tyckte det passade för att göra det lite dramatiskt.. lite som en buildup innan hooken.. eller har jag fel?
Break me down, just tear me up
Can't build me up like legos hun
Just drop me off a mountain top
The birds flies off, though we're just fucked
I feel the wind I feel the breeze 
But fuck it, That shit ain't for me. 
I'm feeling good, i'm feeling great i won't let that shit get to me and....

--HOOK---

Jag vill att texten ska vända här lite, med tanke på att melodin är så glad!  Har tänkt att ska vara lite glad men samtidigt seriös.. Gärna lite skämtsam, och trallvänlig.. Typ.. Hoppas ni fattar hur jag har tänkt! Några idéer? 

Ni får också komma med förslag om något behöver ändras i nuvarande texten! Är ny på detta. 

Edited by arkade