Jump to content
Annons

Nytt material efter några år, ringrostig?


Recommended Posts

Tja!

Har tagit upp proddandet efter att jag helt lagt det på is under några års tid. Kallar mig fortfarande för nybörjare även om det känns som att jag känner mig mer mogen som skapare nu. Har precis laddat upp ett nytt track på soundcloud, genre är typ future bass men jag försöker sätta lite egen prägel på det. All form av feedback uppskattas enormt mycket! Har inte varit särskilt aktiv på detta forum (förutom att läsa) men ska försöka ge andra feedback i den mån jag kan. Jag sitter just nu i ett par vanliga nöjeslurar, tanken är väll att införskaffa monitorer om motivationen håller sig uppe. Nog snackat, postar en länk nedanför. Håll till godo!
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Första intrycket; Virveln? Jag förstår syftet, men tycker personligen att den sitter väl snett och mekaniskt när det är samma sampling hela tiden. Förslagsvis gör du 4-5 variationer av den med mindre osynk och trycker in. Behöver inte vara mycket, bara så man knappt kan urtyda att det inte är en sampling.

Den lilla plucken från start till c:a 1:00 låter inte så rolig, särskilt inte i introt där man ju vill fånga lyssnaren. Finns bra potential i hela låten, men jag tycker inte ljudvalen och mixen bär upp allt. Alternativt att det saknas fler bakgrundselement och fills.

Har du hört Mura Masa - Love$ick? Bra elektroniska ljud, bra mix, tycker det är samma minimala stuk som du pysslar med ovan fast inte riktigt samma genre. Kanske nåt att använda som referens till nästa låt?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

På 2019-04-19 på 18:28, candybag säger:

Första intrycket; Virveln? Jag förstår syftet, men tycker personligen att den sitter väl snett och mekaniskt när det är samma sampling hela tiden. Förslagsvis gör du 4-5 variationer av den med mindre osynk och trycker in. Behöver inte vara mycket, bara så man knappt kan urtyda att det inte är en sampling.

Den lilla plucken från start till c:a 1:00 låter inte så rolig, särskilt inte i introt där man ju vill fånga lyssnaren. Finns bra potential i hela låten, men jag tycker inte ljudvalen och mixen bär upp allt. Alternativt att det saknas fler bakgrundselement och fills.

Har du hört Mura Masa - Love$ick? Bra elektroniska ljud, bra mix, tycker det är samma minimala stuk som du pysslar med ovan fast inte riktigt samma genre. Kanske nåt att använda som referens till nästa låt?

 

Tackar ödmjukast för bra och mycket feedback! Absolut, snaren är väldigt otight vilket var lite tanken, lite väl extremt nu i efterhand kanske. Ska absolut tänka på det. Ang. ljudval och mix, har ofta problem med att jag fastnar där väl länge och tappar känslan, men kan ju vara en idé att gå tillbaks efter arr och se över ljuden igen. Tack för låttipset, det är helt klart åt det hållet jag vill. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...