Jump to content
Annons

[LÖST] Får inte ut nåt ljud från mitt ljudkort?


Rakim

Recommended Posts

Hej på er!

Jag har en studio som jag köpte 2009. Ett par ESI monitorer, ett ljudkort ESI U46 XL, och en RODE mic. När jag provade det funkade det klockrent då. (2009) på min Macbook Pro. Använde grejerna bara ett par ggr dock så allt är som nytt. Nu när jag tagit fram sakerna igen, så får jag inte ut nåt ljud ur högtalarna. Datorn hittar ju ljudkortet uppenbarligen, för man kan switcha till detta från "inbyggt" ljudkort. Känns som jag gör nåt banalt fel, men kan inte komma på vad?

Vore väääääääldigt tacksam för hjälp!

MVH
Ray

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

ja jag kör mac. Men min son kommer ta över studion, han kör PC. Följde med en istall-CD, fast bara för PC. Men jag ska testa o labba lite. Något som är oerhört skumt är att när jag switchar över till ljudkortet, från det inbyggda, så slutar ex. youtube att spela upp. Då står den bara o laddar. Borde ju inte ha någon inverkan, men det har det ju uppenbarligen på ljudkortet? Ska testa ditt tips, hör av mig!

Tack så länge!

Link to comment
Dela på andra sajter

Får det inte att funka.....vad är felet tro? När jag köpte grejjerna, ljudkort monitorer etc. 2009 så funkade det klockrent på min macbook pro, men nu när jag väljer U46 som in och utgång så funkar det inte. Kan det vara nåt drivrutinsproblem eller nåt?

Heeelp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...