Jump to content
Annons

Någon som är duktig på att göra beats?


illerrre

Recommended Posts

Hej studio,

Jag har lite halvpanik och skulle verkligen behöva hjälp. Det är lite wall of text, men kände att jag behövde skriva av mig i samband med min beatförfrågan. 

Det är idag ca 5 år sedan som jag släppte mitt första album. Sedan dess har massor av saker kommit i vägen. Bland annat projekt som skulle ge mig all fritid i världen och ett saftigt bankkonto. Allt har mer eller mindre skitit sig och för ett par månader sedan tittade jag tillbaka på mitt liv med fet ångest och ånger över att jag inte höll musiken vid liv. 

Jag bestämde mig för att ta nya tag och sikta på att skriva en låt i månaden till nästa år för att då släppa ett nytt album, bättre än någonsin. Sagt och gjort så har jag än så länge skrivit fyra låtar och är på god väg med en femte. Nu till problemet som tynger mig något enormt. 

Jag har mer eller mindre alltid köpt alla mina beats online ifrån samma snubbe. Han kör rea på flerköp och dumsnål som jag är tänkte jag därför att jag skulle vänta med att köpa mina beats till det fanns x antal som jag ville ha. Detta fick jag bittert ångra när det väl var dags att köpa då beatet till den bästa låten som jag hittills har skrivit har blivit borttaget p.g.a att någon har köpt exklusiva rättigheter till det.

Med en depression som redan hänger över mig knäckte det mig totalt. Min nyfunna motivation blev slaktad på sekunden. Jag har försökt få tag på snubben, men får inget svar så nu söker jag en alternativ väg till att lösa mitt problem för jag vill verkligen inte ge upp på den här låten. Min fråga är helt enkelt om någon här skulle kunna återskapa ett liknande beat?

Beatet kan ni lyssna på här: 

Det får så klart inte vara exakt likadant då det blir copyright problem, men jag älskar redan nu hur det låter och eftersom låten är skriven till just detta sound så behöver det vara liknande. Jag är så klart villig att betala för beatet. Finns det någon här som skulle kunna fixa det? Jag vore evigt tacksam

Jag har inte tillgång till någon studio för stunden, men självklart kan jag köra en så bra inspelning som möjligt på min rap och sång om det hjälper vid skapandet. 

Redigerat av illerrre
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fick faktiskt tag på han som gjort beatet och det verkar som han kan ordna så att jag kan få det trots allt. Ska se hur det blir, men verkar lovande. 

Tack ändå, Mixtur. Hör av mig om det skulle vara så att det inte löser sig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...