Jump to content
Annons

Installatörer av Evertune


Steven Persson

Recommended Posts

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Enda officiella installatören är Anders Thidell på gitarrverkstan i sthlm, som även uppfann true temperamenthalsen. Han gjorde jobbet åt mig när jag bodde i sthlm.  Ring dit på 08-644 14 40.  Finns säkert andra som gör jobbet men inte är officiella installatörer men ingen vad jag känner till i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, Die Hard säger:

Enda officiella installatören är Anders Thidell på gitarrverkstan i sthlm, som även uppfann true temperamenthalsen. Han gjorde jobbet åt mig när jag bodde i sthlm.  Ring dit på 08-644 14 40.  Finns säkert andra som gör jobbet men inte är officiella installatörer men ingen vad jag känner till i alla fall.

Vad gick det på? Vore bra att ha en studiogitarr med evertune.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Kommer inte ihåg riktigt eftersom det är ett bra tag sen och jag köpte ett stall från thomann innan så blev inte lika dyrt på en gång. Om priset är detsamma idag eller inte vet jag inte heller. Bara ringa dit eller skicka meddelande på fb till dem. Säger så här om man har en gura som man definitivt vill ha ett evertune på så kan det vara värt det. Annars finns det redan både LTD och Solarguror på thomann att köpa. Tredje alternativ köpa vissa guror som evertune själva har installerat sitt stall på. Går även att genom de köpa andra modeller/märken från butiker där och de installerar stallet på den utan extra kostnad. Kan ju iofs bli dyrare med tullavgift men kanske inte så mycket ber. Beror på helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, finemang! Då ska jag slå en signal till honom!

Tanken var ju att försöka komma ner några tusenlappar genom att slippa beställa gitarrerna från Evertune-shoppen och på så sätt behöva tulla in gitarrerna.

Köpte en American Standard Stratocaster från Evertune och den blev ju lite halvdyr p.g.a tullavgiften och fraktkostnaden...

Har en Washburn Parallaxe 6 Ola Englund sig. med Evertune också och det är en fördjävla bra gitarr. Hoppas Solar är lika bra - lite sugen på en sådan också så småningom. Jag kan fan inte leva rent gitarrmusikaliskt utan Evertune ? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Exempel:

Fender Player Series Stratocaster i färgen Polar White.

Hos Evertune kostar den 1039 dollar vilket är ungefär 9 600 kr. Då tillkommer då också frakt och tull på ett gängse tusen kronor på det. https://www.evertune.com/shop/guitars/FENDER/player_series_STRATOCASTER_polar_white.php

Samma gurka på Muziker.se kostar 5 669 kr med fri frakt. Addera då cirkus 3 500 kr i Evertune-installation så har du en likadan gitarr för bra mycket mindre pengar. https://www.muziker.se/fender-player-series-stratocaster-mn-polar-white?gclid=Cj0KCQjwhPfkBRD0ARIsAAcYycHUVcgNG6w8s7z_yo0H-fWQdpLTwlzi00ytlG3z0Exo0ygmAYIgttEaAhqMEALw_wcB

M.a.o - skillnad på tusentals kronor!

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Glöm inte att priset för installation är bara priset för det och sen tillkommer priset på själva stallet också som ligger på runt 3000:- idag. Har verkligen gått upp. När jag köpte ett från från thomann då kostade det runt 2000:-. Aja beror väl på att kronan har blivit mer och mer en skvalpvaluta tyvärr så blir i slutändan inte några sparade pengar i slutändan som du ser.  Skulle jag t ex köpa en PRS Mark Holcomb från Evertune med stall så kostar den i svensk valuta runt 12000:- så efter tullens avgifter och moms så hamnar jag på runt 15 lakan. Köper jag en ny sån gura får jag betala runt 11000:-. Då måste jag hittade en beggad för runt max 7000:- i vettigt skick om jag ska komma undan bara lite billigare än om jag beställer. Sen att skicka en gitarr med postnord...Det skulle jag aldrig våga i dagens läge.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag har köpt dom officiella fräsmallarna och har installerat Evertune på ett par av mina egna gitarrer.

Jag har några svarta Evertune som ligger i en låda redo att installeras.

Jag bor i Gävle-trakten. Jag ska installera ett Evertune på en kompis gura snart... Så jag kan ju fixa åt dig också om du vill? 

Bild för att visa att jag är pålitlig. 🤣

Y5JpCQW.jpg

 

 

 

Du nämnde Solar.

Ja, Solar är najs. Spelar på en Solar E1.6ET varje dag!

Fick tillåmed vara med på Solars artist roster 😎

https://www.solar-guitars.com/artists/cederick-forsberg-blazon-stone/

DSC_0177-g.jpg

 

 

Här är två gitarrer jag installerat Evertune på själv:

2dgkn75.jpg

2j2su1j.jpg

 

 

 

Som du själv nämner; Evertune är extremt beroendeframkallande, man vill inte lira med nåt annat när man väl börjat 😍

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Trevligt! 😄

Fan vad nice! Är du officiell artist hos dom?

Jag bor i krokarna kring Sundsvall. Det är inte aktuellt nå Evertune (eller musikprylar överhuvudtaget) eftersom jag precis köp en ny lya som behöver ha sina pengar strödda över sig. Men framgent: vad skulle en Evertune-fräsning kosta om du gjorde det?

Precis som @Die Hard nämnde så var priset jag fick enkom installationen, så priset för själva stallet tillkommer vilket att gjorde att det inte blev så jävla fördelaktigt ändå.

Redigerat av Azzopardi
Link to comment
Dela på andra sajter

En femhundring kanske 🙂 stallen köpte jag för 2500 "när det begav sig". Vet att dom är lite dyrare idag. Så totalt 3000 för stall + installation kanske?

Själva fräsningen är HYFSAT enkel. Skyddar man lacken med papper, mäter rätt skallängd från början, och placerar fräsmallarna ordentligt, så blir det rätt ganska lätt. 

 

 

Angående officiell artist hos Solar; ja, jag och min bandmate köpte en varsin Solar och sedan frågade Ola om vi ville vara med på roastern, hahahah. Vi spelar inte ens mycket med bandet... Önskar att vi kunde göra det men så svårt att hitta passande sångare... Åh well!

Redigerat av tvåtakt
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...