Jump to content
Annons

Basabsorbent, detta kan väl inte stämma...?


Casperfren

Recommended Posts

Annons
pme (oregistrerad)
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du har fel modell, Komatsu skall man välja enligt vad jag har hört från diverse akustik proffs!

http://www.acousticmodelling.com/mlink.php?m=6&im=1&s11=2&d11=400&v11=8200&s12=1&d12=200

75% absorption nästan ner till 30 Hz. Men dessa kalkylatorer visar en uppskattad absorption. Hur den blir i verkligheten är lite annorlunda. Tror Soundflow är det enda programmet som kan beräkna absorption på ett verklighetsnära sätt. Hur off Acoustic modelings kalkylatorer är vet jag ej! Så jag vet inte hur stor felmarginal de har. Men skulle ändå tro att med 60 cm flexibatts så kommer du långt, detta är baserat på min egna studio där jag hade just 40 cm stenull och 20 cm luftspalt.

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, pme säger:

Du får nog skaffa en helmholtz resonator. Då borde du klara dig under 200mm.

Jag bygger hellre en bredbandsabsorbent som dödar allt, sedan ev nån resonator, men fokuserar på the basics först, stora basstraps i hörnen, första refex, osv (precis som ostfisk i sin lägenhet.) har dessutom liknande mått i mitt rum. ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...