Jump to content
Sign in to follow this  
MrRomero

Mitt första släpp! Lyssna gärna

Recommended Posts

Posted (edited)

Tja!

Vore kul om ni ville kolla in mitt första släpp "Heartbeat" som jag producerat, skrivit, mixat och masterat själv, sången står en bekant för dock.

Har läst studio forum i ett ex antal år, sen jag var 13 år och idag är jag i 25 årsåldern. Jag har lärt mig massa härifrån,  jag är främst en gitarrist som lirat massa band mellan alla dessa år, mest indierock, men är uppvuxen med 80-talsrock, Guns N' Roses bl.a och housemusik som Avicii.

Men på senaste har jag lärt mig att producera och spela in mera själv så vore kul att posta resultatet här.

Men som ni märker, jag har en del blandade influenser så att säga och det kanske märks i låten, hoppas ni gillar den!

Allt gott!

/Andrez R

Edited by MrRomero

Helt ok! Kanske lite väl lite innehåll för min smak. Kunde gärna varit lite mer text och nyanser i prodden. Sen tror jag det skulle vara mer emphasis på heart och beat, dvs att det är två olika ord som det borde vara så som texten är skriven. Man kunde nog lekt med texten på så vis, en del kunde varit heart beat och något annan text kunde varit just heartbeat. Typ i hear my heartbeat, you make my heart beat. 

Ändå go känsla, lite Kygo sådär. Så jobba på :)

13 timmar sedan, crillemannen säger:

Helt ok! Kanske lite väl lite innehåll för min smak. Kunde gärna varit lite mer text och nyanser i prodden. Sen tror jag det skulle vara mer emphasis på heart och beat, dvs att det är två olika ord som det borde vara så som texten är skriven. Man kunde nog lekt med texten på så vis, en del kunde varit heart beat och något annan text kunde varit just heartbeat. Typ i hear my heartbeat, you make my heart beat. 

Ändå go känsla, lite Kygo sådär. Så jobba på :)

okej tack för feedback ska tänka på det inför nästa låt :)