Jump to content
Annons

Rec-knapp försvunnen i mixern


Berraboy

Recommended Posts

Rec-knappen är borta i mixern för allt utom audiospåren. Jag kan således inte spela in audiospår och midispår samtidigt! Har aldrig varit med om det tidigare och efter ett par timmar på egen hand ställer jag mitt hopp till att någon vänlig själ här kan hjälpa mig! Rec-knappen finns på alla spåren, men inte i mixern alltså, då bara audio-spåret får en rec-knapp. När jag öppnar ett nytt projekt och bara lägger in ett midispår så funkar det att spela in midi, även om ren-knappen saknas även då i mixern. Snälla, säg att någon har lösningen! Tack på förhand.

Redigerat av Berraboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om det är Logic du kör, så är det som det ska, det har aldrig funnits record arm knapp i mixern för annat än audiospår. Record arm för midi- och software instrument-spår hittar du bara på spåren i tracks view (arrange).

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Sorry, Logic Pro X. 

Så kanske det är, som du säger JakobP. Blir osäker nu. 

Kvarstår gör problemet att jag inte kan spela in audio och MIDI samtidigt. Bara audiospåret blir inspelat! Om jag startar ett ut projekt med bara ett midispår går det att spela in MIDI. Jag har hela tiden ljud i midit men det spelas inte in något om jag adderar ett audiospår.

 a

Redigerat av Berraboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och förlåt! 

Helt sjukt, jag satt i timmar utan att få det att fungera, och det enda som behövdes var att MIDI-spåret var det spåret markörenstod på/var markerat för att även det spåret skulle inkluderas i inspelningen!

Att någon rec-knapp har funnits i mixern för MIDI-spåren verkar var något jag har drömt. Tack i alla fall!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...