Jump to content
Annons

Vad kör ni för boknings/kalender-system?


Terror

Recommended Posts

Hej proffs, behöver råd!

Jag har inte haft så mycket överlappande musikjobb på länge, så har aldrig riktigt behövt "organisera". Men nu vill jag börja göra det lite mer seriöst. Första tanken var ju att bara skriva upp skiten i Google Calendar eftersom det synkar så bra med telefonen etc.. Men det är ju så sjukt osexigt, tråkigt och bara bleh. Har ni något snyggt dedikerad app/system som ni kör? Jag behöver inget för fakturering eller så, då jag endast kör Paypal ATM. 

Det jag egentligen behöver är något för mig själv, där jag kan skriva upp när jag ska jobba på vilket projekt. Så jag hjälper mig själv ha lite ordning på saker och ting. Så någon slags basic kalender. Sen är det bara en fördel om den/det har mer funktioner som kan vara nyttigt för en musikstudio/musikproducent. 

 

Hur gör djur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej,

Har du kollat in monday.com? Planeringsverktyg som ser hyffsat bra ut, ganska enkelt att komma igång med. Man kan lägga upp tasks med start- och sluttider, tidslinje etc. Går även att integrera med tjänster som Gmail. Slack, Google Drive, Dropbox, Trello etc. 
Kostar några hundralappar i månaden.

En annan tjänst jag kan rekommendera, inte för tidsplanering men för att hålla koll på olika tasks, dess status och för att kunna spåra vad man gjort tidigare, är Trello. Tjänsten är upplagd så att du skapar olika kort (kallas även kangban) som du kan lägga till beskrivningar, listor, taggar etc. Korten kan du sedan flytta runt i olika listor. Svårt att beskriva, tror kanske ett klipp gör det bättre 🙂

Det finns en gratisversion av Trello som kan räcka till för ett mindre företag. Möjlighet till integration ökar med betal-alternativen, men är man intresserad av att synka Trello med en annan tjänst räcker gratisalternativet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jajamensan det gäller att man ha koll ... VA är det MÅNDA ?!  Men då ska ja ju ... connection break / user offline / bad user

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, joachime säger:

Hej,

Har du kollat in monday.com? Planeringsverktyg som ser hyffsat bra ut, ganska enkelt att komma igång med. Man kan lägga upp tasks med start- och sluttider, tidslinje etc. Går även att integrera med tjänster som Gmail. Slack, Google Drive, Dropbox, Trello etc. 
Kostar några hundralappar i månaden.

En annan tjänst jag kan rekommendera, inte för tidsplanering men för att hålla koll på olika tasks, dess status och för att kunna spåra vad man gjort tidigare, är Trello. Tjänsten är upplagd så att du skapar olika kort (kallas även kangban) som du kan lägga till beskrivningar, listor, taggar etc. Korten kan du sedan flytta runt i olika listor. Svårt att beskriva, tror kanske ett klipp gör det bättre 🙂

Det finns en gratisversion av Trello som kan räcka till för ett mindre företag. Möjlighet till integration ökar med betal-alternativen, men är man intresserad av att synka Trello med en annan tjänst räcker gratisalternativet. 

Coolt! Kanske exakt vad jag letat efter. Jag ska kolla upp det. Tack så mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...