Jump to content
Annons

Hjälp med mixning i Varberg


Taffy

Recommended Posts

Jag undrar om här finns någon grym studioman som kan komma hem till mig och lära/undervisa mig att bemästra mixningen i min ”studio”? Jag bor i Veddige, precis utanför Varberg, så GBG ligger nära till hands.

Jag behöver bli bättre på att mixa med mina förutsättningar här hemma, och jag kommer inte vidare utan proffesionell hjälp. 

Vi gör allt i cubase, och musiken är i grunden punk, men med vissa utsvävningar.

Jag betalar vad det kostar... Rätt hjälp är ovärderlig:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Grymt!

Jag har faktiskt mailat dig för en stund sedan?

11 minuter sedan, crillemannen säger:

Tjena, jag har några kvalitéts inspelningar på min hemsida du kan ladda ner och mixa gratis :

 

Www.studiohaga.net/mixit 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vad det är för form av punk du spelar in men om det är åt det poppigare hållet kan jag rekommendera att studera Chris Lord-Alge (CLA). Han mixade ju bl.a. American Idiot-skivan. Det finns väldigt mycket intervjuer och "tutorials" med honom på Youtube. Har annars fått för mig att Steve Albini har gjort en del punkiga grejer. Det finns mycket med honom på tuben också. Ett helt gratis alternativ. 🙂

Annars har jag sett att Slate har någon kurs med CLA som man kan köpa. Det kanske vore något? Sen, om du ändå tänkt lägga en slant finns ju möjligheten att kontakta en hyfsad mixtekniker. 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, Grooty säger:

Jag vet inte vad det är för form av punk du spelar in men om det är åt det poppigare hållet kan jag rekommendera att studera Chris Lord-Alge (CLA). Han mixade ju bl.a. American Idiot-skivan. Det finns väldigt mycket intervjuer och "tutorials" med honom på Youtube. Har annars fått för mig att Steve Albini har gjort en del punkiga grejer. Det finns mycket med honom på tuben också. Ett helt gratis alternativ. 🙂

Annars har jag sett att Slate har någon kurs med CLA som man kan köpa. Det kanske vore något? Sen, om du ändå tänkt lägga en slant finns ju möjligheten att kontakta en hyfsad mixtekniker. 🙂

Tack för tipsen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...