Jump to content
Annons

Ett försök på en EDM låt (feedback uppskattas sjukt mycket)


Recommended Posts

Tja allihopa! Gjort en ny låt där jag försökt väga in melodier åt det mer progressiva hållet. 

Uppskattar otroligt mycket ifall någon kunde ge feedback på vad som helst kring melodin, leads, kicks och allmän mix! 

Tack som fan på förhand!

 

 

Redigerat av Lacett1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tror du har problem med dina högtalare/hörlurar, precis som med förra låten är det knas med bas. Vad har du för nåt att lyssna med?

Stycket vid 2:16 är bäst.

För långt intro enligt mig. Pianot upplevs som styltigt när det aldrig får chans att spela i baktakt, försök få in lite mer sväng och rytm genom att inte bara ha noter på hel och halvtakt. Finns också utrymme att jobba mer med hur melodin byggs på. Här gäller det bara att nöta - finns inga genvägar.

Och snälla, det är ingen mänsklig rättighet att alltid få feedback på låtar man lägger upp 🙂 Vill du öka oddsen för respons så får du börja engagera dig i vad andra gör också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill gärna ge feedback men är så j... trött på EDM. Det är så synd att så många melodier och effekter går förlorad, enformig, själ-lös snabb ihop-klickad och utan story... men visst, EDM är ett bra sätt att lära sig ... och den kan bli riktig bra ... men om det inte kommer nått >>nytt<< så är EDM marknaden för mig mättad.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, candybag säger:

Jag tror du har problem med dina högtalare/hörlurar, precis som med förra låten är det knas med bas. Vad har du för nåt att lyssna med?

Stycket vid 2:16 är bäst.

För långt intro enligt mig. Pianot upplevs som styltigt när det aldrig får chans att spela i baktakt, försök få in lite mer sväng och rytm genom att inte bara ha noter på hel och halvtakt. Finns också utrymme att jobba mer med hur melodin byggs på. Här gäller det bara att nöta - finns inga genvägar.

Och snälla, det är ingen mänsklig rättighet att alltid få feedback på låtar man lägger upp 🙂 Vill du öka oddsen för respons så får du börja engagera dig i vad andra gör också.

Tack för feedback! Förstår att det inte är en mänsklig rättighet att få feedback, ska absolut tänka på att ge respons och feedback på andras verk!

 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...