Jump to content
Annons

Försök på EDM Big Room låt


Recommended Posts

Tja alla! Skulle sjukt gärna vilja ha lite feedback på en ny låt som jag har gjort. Genren är tänkt att vara big room men är lite osäker ifall den passar in. 

Annat än det undrar jag om leadsen passar in i låten eller ifall de ska bytas. Annars kommentera på allt ni tycker är skit/bra 🙂

Tack som fan på förhand

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Din kick äts upp av din sub-bas, de bråkar om samma frekvenser! Resultatet är en väldigt grötig och odefinerad botten. Förslagsvis sidechainar du basgång mot kick, och kanske överväga att inte ha så mycket sub runt 50-70hz för att istället  låta kicken få det utrymmet. Ett relativt enkelt problem att fixa, som just nu sänker hela låten 🙂

Värt att kolla hur kicken ser ut också, det låter som den har en väldigt lång sustain men det kan samtidigt vara subben som spökar. Jag rekommenderar en kortare och snärtigare kick.

Tycker mid och hi låter respektabelt.

Har ingen direkt åsikt om det musikaliska. EDM är det jag pysslar med normalt men just den här trallvänliga tropical-house genren säger mig ingenting. Det låter som vanligt 🙂

Välkommen förresten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...