Jump to content
Annons

Feedback på instrumental


Gäst

Recommended Posts

Hej alla,

Eftersom jag suger på sång och har en förmåga att hindras i mitt låtskapande pga bristande förmåga att skriva texter så tänkte jag nu prova på instrumental musik och se hur det lirar.  Själv tycker jag naturligtvis det låter bra. Medryckande och melodiskt, men jag vill gärna höra er feedback på denna bifogade låt. I alla avseenden egentligen. Av erfarenhet vet jag att det jag själv hör I mina egna kreationer inte nödvändigtvis är sant. Det kanske inte sitter ihop som det ska. Det kanske fattas nåt som jag inte hör, etc. Ni förstår. 

All feedback är bra feedback. Brutal ärlighet uppskattas med värme.  

Tack.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker ditt bas-arpeggio skär sig mot huvudmelodin stundtals. Du borde titta på möjligheten att justera antingen basgången eller melodierna hursomhelst. Ett plötsligt avbrott i den annars monotona basgången skulle kunna göra ett lyft i något stycke.

Basen är ganska framträdande, inte på ett dåligt sätt, men jag hade personligen automatiserat en high cut på stycken med fler instrument för att ge dessa mer plats i mixen.

Övrigt; Jag ser att du lagt ner energi på att besvara andra trådar också, och tycker sånt ska premieras. Tänk om alla gjorde som du! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...