Jump to content
Annons

Ny skiss "Min bästa hitills"


thegrreat1

Recommended Posts

Hej skulle vara tacksam över all feedback jag kan få på min nya skiss. Det som fattas är effekter, eq, filter och lite finjusteringar 😄

Ganska stolt över hur resultatet låter hitills, men ser lite små fel här och där ?

Låtnamn - Steady hearth

https://soundcloud.com/tommi-larsson/lordag-23-februari-2019-4/s-tegLE

Update: Nu är låten så klar den kan bli. Är bara mastering kvar och ev vocals 🙂

Redigerat av thegrreat1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
2 timmar sedan, thegrreat1 säger:

Ingen? ?

När gav du själv feedback sist? Står den i relation till dina senaste inlägg om hjälp? Tycker det är en märklig mentalitet att förvänta sig saker utan att ge något först.

Trevlig låt med för abrupt slut. Huvudleadet låter aningens torrt, kanske mer övertoner och reverb skulle sitta fint?

Tycker allt pianot kunde fått lite mer groove och sidechain. Melodin är bra men det låter styltigt med bara 1/4 och 1/8 noter.

Toppenideer generellt, utförandet når inte riktigt hela vägen. Kan inte säga nåt konkret om mixen, sitter på tåg med Bose-lurar 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, candybag säger:

När gav du själv feedback sist? Står den i relation till dina senaste inlägg om hjälp? Tycker det är en märklig mentalitet att förvänta sig saker utan att ge något först.

Trevlig låt med för abrupt slut. Huvudleadet låter aningens torrt, kanske mer övertoner och reverb skulle sitta fint?

Tycker allt pianot kunde fått lite mer groove och sidechain. Melodin är bra men det låter styltigt med bara 1/4 och 1/8 noter.

Toppenideer generellt, utförandet når inte riktigt hela vägen. Kan inte säga nåt konkret om mixen, sitter på tåg med Bose-lurar 🙂

Tack för feedbacken! Nej men anser att feedback/kritik är viktigt för en att bli bättre musikproducent, eftersom att man själv kanske inte tänker på dom detaljerna som andra hör. Därav mina inlägg här på forumet 🙂

Förväntar inte mig att någon skall ge mig kritik/feedback. Men självklart betyder det mycket att få feedback/Kritik     
när man är fast I en loop där man inte lär sig någonting.



 

Redigerat av thegrreat1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...