Jump to content
Annons

Önskar feedback på lite nytt material


Fertan

Recommended Posts

 

(Vem kom på genidraget att begränsa filstorleken till 2mb i låtkritiken? Har inte hängt här på ett tag, men har Studio Forum verkligen SÅ mycket trafik att man måste begränsa den mest vitala delen av hela forumet till en !@*#?nivå? Oh, well...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
11 timmar sedan, BDBergius säger:

Hade gärna gett feedback, men jag kan absolut ingenting om denna genren.... Låter väl bra i mina öron, men blir så uttråkad av att lyssna på instrumental typ EDM eller va det kallas. ? Sorry...

Det är samma saker som gäller för alla genrer, hur ser ljudbilden ut, får alla ljud plats, definition etc. Är rätt färsk inom edm jag med, har mest sysslat med annan musik förut, det här är väl det första jag gjort inom den här genren som börjat närma sig slutfasen. Tanken är att det ska på med lite vocals också, men sångerskan jag tänkt arbeta med har fått lite förhinder så tänkte försöka få lite feedback på musiken under tiden.

 

Vet iofs inte ens riktigt vilka genrer jag rör mig inom här heller, annat än superbrett "edm", någon mer sakkunnig får gärna yttra sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar på första låten medans jag skriver nedan. Inte min genre heller dock. 

Det är rätt ok ljudval och ljudbild. Men det känns lite som att du vänt en smula på nivåerna när du mixat. Är man så gammaldags som jag är så vill man ha kvar trummorna sist när man rullar av volymen tills det blir tyst. Nu ligger diskantljuden väldigt starkt i mixen, vilket ju är lite onödigt då det är de som skär igenom en mix lättast. Tycker de borde få backa lite, även om de är runda och fina, så att bas och trummor kan får mera plats och bidra med mera tryck i låten.

Själva låten i sig låter inte som en färdig låt i mina öron, men däremot så känner jag att det vore att bra beat för en sångare eller rappare att lägga sin röst över. Men det är ju många som vill ha det på detta sättet och som inte skulle hålla med mig såklart. 

Redigerat av -k9-
Link to comment
Dela på andra sajter

Första klippet. Alldeles för mycket sub i kicken. Sen håller jag väl med ovan att just sådan här instrumental musik inte säger mig så mycket personligen.  Låter bra överlag. När det blev upptempo känns det lite instängt man hade velat att något gjorde så ljudbilden öppnade upp sig. 

 

På med sång så det blir en  "riktig" låt ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, hörni! Nu har jag ju lite att slipa på i alla fall! Sången ska på, har en grym sångerska klar - vi har bara inte hittat tid att göra det än. Uppdaterar sen när den är på. Fram till dess har jag ju tid att slipa detaljer och lyfta musiken ett snäpp 🙂 Man blir ju hemmablind efter ett tag, ni hör ju det som jag "stängt av" efter för många lyssningar.

På 2019-02-23 på 09:52, -k9- säger:

...

 

9 timmar sedan, crillemannen säger:

...

 

3 timmar sedan, slejnard säger:

...

 

3 timmar sedan, thegrreat1 säger:

...

 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...