Jump to content
Sign in to follow this  
yellownewwhite

K-pop, Pop - Producent sökes för samarbete

Recommended Posts

Annons

8 minuter sedan, Terror säger:

Förstår inte exakt.. du vill köra K-pop, men sen länkar du till låtar du vill sjunga men ingen utav dem är K-pop. Vill du köra k-pop eller inte?

Tack för din kommentar Terror.

Jag kanske var lite otydlig men det är alltså själva "pop" viben jag skulle vilja skriva till.

Så både k-pop och de jag länkade till har den "futuristiska" viben och kicken som oftast går hem ?

Hoppas det var tydligare...?

Jo då, jag förstår. Du låter jävligt lik MJ, det har du säkert hört förr. Din "senaste" låt var från 2012. Har du något mer "recent" man kan lyssna på? Antar att du har utvecklats både som låtskrivare och sångare de senaste 7 åren.

Vart bor du förresten?

5 minuter sedan, Die Hard säger:

K-pop, va fan är det?? 

nu ska du inte va sån! Öppna ditt sinne haha. Även om du inte gillar det, måste du erkänna att det är rätt häftiga produktioner!
Kolla bara in BlackPink:

Jag är såld på det! Lika bra som Babymetal haha.

1 timme sedan, Die Hard säger:

Bra gjort men nä sånt här går jag inte igång på. Asiater och italienare kan bara inte göra bra musik. 😆 Såld på det som Babymetal? Ger mig fan på att du tycker Takida är bra också. :D

Nej, Takida är inte min grej för 5 öre. 90% av det som går på Bandit tål jag inte. Men Babymetal är kul! Eller va.. rätt dpligt nu för tiden.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Senaste foruminläggen

• Similar Content

• By Arvin
      Hej! Tack för ett trevligt initiativ med mixakuten.
      Har hållit på med en ny produktion och mix, där jag är lite osäker på om mixen är tillräckligt varm. På ett par av mina högtalare låter det som det saknas lite information i det lägre mellanregistret. Detta kände jag framförallt när jag referenslyssnade med låten "Gud ger ingen allt" - Bo Kaspers Orkester. Samtidigt är jag lite osäker på detta eftersom jag inte riktigt hör det i mina andra högtalare och lurar. Hade uppskattat ditt perspektiv på detta. Övriga referenslåtar jag haft till denna låt är "How did I live before your love" - Jamie Lidell och "Taste of you" - Allen Stone.
      Mvh Arvin

Your browser does not support the HTML5 audio tag.
    • By HowBoutSomeSnus
      Vad tycker ni om min nya singel?
      Skrev den först på svenska, därefter på engelska.
      Den svenska versionen har en grym sångare jag känner sjungit in och släppt under sitt eget namn,
      den engelska är jag.
      All feedback välkommen! 
      Finns att strömma på alla plattformar:
      Engelska: https://song.link/i/1513347129
      Svenska: https://song.link/i/1516545590
    • By Ellen Sandberg
      Hej!
      Jag har hållit på med musik i hela mitt liv, på ett eller annat sätt. Numera är det däremot något mer seriöst än vad det var när jag som liten stod framför Singstar (någon som minns det?) och sjöng med till Lisa Nilssons "Himlen runt hörnet". Själva låtskrivandet och sjungandet har aldrig varit ett problem för mig, problemet är snarare att jag inte är särskilt duktig - för att inte säga som sanningen lyder; jag är kass, på själva musikproddandet. Nu kommer vi till det förhoppningsvis roliga och intressanta för dig som läser det här; jag söker nämligen en person som kan sitt inom proddande och kan hjälpa mig att jobba på en av mina låtsnuttar som jag nu suttit på ett tag. Är du duktig, eller tycker bara att det rentav är kul att prodda i olika program? Då är det här för dig!
      Allt jag skriver är på svenska, och de genrerna jag jobbar med är främst följande: pop, indie och poprock. Tänk Kent, Veronica Maggio, Miriam Bryant, Little Jinder, Jonathan Johansson, Håkan Hellström, Hemliga klubben osv. 
      Om det låter kul och du är på, om du vill att jag ska skicka en liten demo på låten jag vill jobba med, eller om du bara vill växla några ord och testa lite, så kontaktar du mig antingen här i forumet eller på följande medier:
      Mejl: ellensandberg03@gmail.com
      Instagram: ellensandberg
      Ha det bra, hoppas att få höra från någon av er snart, och tack på förhand!
      /Ellen Sandberg
    • By Young pavlo
      Hej. 
      Jag och en kompis har samlat på oss ett par låtar som ska spelas in i Stockholm. Vi behöver alltså en duktig producent med inapelningsmöjligheter. 
      Vi kommer att betala för detta. Priset kommer bero på hur nöjda vi är med dig samt dina färdigheter inom produktion. Vi ser gärna att du bidrar och är engagerad från start till slut. 
      Totalt 4 låtar, instrumentals finns redan. 
      Vi kan sträcka oss till 2500 per färdig låt. (Inkl. Inspelning) så från inspelning till mastring kan vi erbjuda 2500. 
      Är det så att du kör alla fyra låtar och vi är nöjda så kommer vi lägga till 2000 kr som tack. Så totalt 12 000 om allt går bra. 
      Kontakta mig på PM här. 
  • Veckans populäraste ämnen

• Senaste låtarna

• mixakuten_ingang.jpgMIXAKUTEN
    Som medlem får du kostnadsfri hjälp med mixning eller mastring av din låt.
    Läs mer >

• Utvalda pressmeddelanden

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.