Jump to content
Annons

Daw till analogt mixerbord


thegrreat1

Recommended Posts

Hej är intresserad av att skicka ljudkanaler från t.e.x Fl studio till analoga mixerbordet. Sen skicka vidare L/R mix till fl studio igen.

Om jag har fattat rätt så behöver jag enbart ett ljudkort med tillräckligt många inputs och outputs? 😄

8 outputs där varje output är routad från en mixbuss kanal "DAW" till output på ljudkortet?

2 outputs från Mixerbordet main mix L/R till 2 inputs på ljudkortet vidare till DAW

har jag fattat rätt eller är jag helt ute och cycklar? 🙂 Om det är rätt vad är isåfall det billigaste alternativet på ljudkort då jag redan har ett mixerbord med totalt 8 kanaler. Tacksam över alla svar jag får!

 

Redigerat av thegrreat1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja, precis. Det funkar ju, men du kan ju istället använda två sends/auxar på mixern för att tappa signalen till ljudkortet  - annars får du ju med allt annat ljud från mixern in i kortet.

Jag använder två sends/aux:ar till mitt Zoom Tac-2 för att slippa styra signalen med mastern (main mix) - jag får då en oberoende signal ut till mitt ljudkort. Mastern är inte ju inte heller helt optimal att styra signalen till ljudkortet med - då du får dra ner den eller kanalregeln istället för att sänka signalnivån till ljudkortet - och du ändrar ju då din monitormix.

 

 

 

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...