Jump to content
Annons

Uppdatera Cubase från 7 till 10


kardo

Recommended Posts

Behöver lite hjälp med Cubase!

Brukar inte uppdatera cubase så ofta av ren lathet :rolleyes:  men nu var det dags med en uppdatering från 7 till 10,  Ca 1520 blev det, vilket inte är så farligt tycker jag. Men vad jag reagerade på var hur stort det var, men shit....21 GB  😳 från cubase 7.

Men måste man uppdatera hela, 21 GB? är allt nytt i cubase, eller finns där är en fil på typ halv gig eller så?  Jag har både cubase 5,6,7 på dator så jag vill ju inte fylla 21 gigabyte i onödan på en ssd disk men samtidigt vill man behålla de äldre cubase versionerna .

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

'Jag kör 9.5 och inte så mycket när det gäller själva cubase. Pekar jag på vstpluginsmappen däremot så står det över 17gb så det är inte själva cubase som kräver så mycket gb. Det är allt övrigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
2 timmar sedan, kardo säger:

Behöver lite hjälp med Cubase!

Brukar inte uppdatera cubase så ofta av ren lathet :rolleyes:  men nu var det dags med en uppdatering från 7 till 10,  Ca 1520 blev det, vilket inte är så farligt tycker jag. Men vad jag reagerade på var hur stort det var, men shit....21 GB  😳 från cubase 7.

Men måste man uppdatera hela, 21 GB? är allt nytt i cubase, eller finns där är en fil på typ halv gig eller så?  Jag har både cubase 5,6,7 på dator så jag vill ju inte fylla 21 gigabyte i onödan på en ssd disk men samtidigt vill man behålla de äldre cubase versionerna .

 

 

 

 

Ja, någon på steinberg tycks fått frispel. Massor meningslöst "media" som man oftast klarar sig utan. Bloatware!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, Die Hard säger:

'Jag kör 9.5 och inte så mycket när det gäller själva cubase. Pekar jag på vstpluginsmappen däremot så står det över 17gb så det är inte själva cubase som kräver så mycket gb. Det är allt övrigt.

Jo jag förstår att det kan bli många gb när det gäller ett helt program, men 10 borde väl använda sig av programet man har haft innan.

När jag uppdaterade 5,6,7 var det bara typ små patchar jämfört med cubase10.

har man en ssd på 500 gb så är man snål med utrymme😄

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, pme säger:

Ja, någon på steinberg tycks fått frispel. Massor meningslöst "media" som man oftast klarar sig utan. Bloatware!

Ja! typ prova mig program och annat skit man inte behöver 😄  kan bli lite trött på sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...