Jump to content
Annons

Långvariga problem med ringande och lock för öronen


Hannes Alm

Recommended Posts

För 4 veckor sedan gjorde jag ett nattklubbsbesök i Malmö där jag stannade i 1,5 h ca. Det var stark volym i vanlig ordning. Dagen efter ringde det i båda öronen och det lade inte av efter några dagar som det brukade göra. 2 veckor senare visade det sig hos läkaren att höger trumhinna spruckit, samtidigt som vänster öra såg bra ut. I samma veva började det pulsera och göra ont i båda öronen. Nu har 2 veckor gått med örondroppar i bägge öronen och det känns något bättre i båda. Har dock fortfarande lock för höger öra samt ett medelstarkt ringande på båda sidor. Det kluckar ganska mycket i båda öron när jag sväljer och tryckutjämnar.

Någon som har erfarenhet av hur långt tid det kan ta för ens öron att repa sig?  

Och någon som själv varit i situationen där man inte vet om det är öroninflammation eller bullerskada som ligger bakom lock och ringande i öronen? 

Redigerat av Hannes Alm
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Ingen kan uttala sig om dina öron kommer att återhämta sig eller inte och om det gör det hur lång tid det kommer att ta. Det är väl vad din läkare är till för och har betalt för. Förstår inte varför du inte frågar honom/hon istället för okända på ett forum?

Det finns de som varit på konsert, klubbar etc och efter det fått permanent hörselskada och får lära sig leva med ringande, tjutande ljud i öronen dygnet runt.Men återigen ingen utom din läkare kan ställa diagnos och återstår vad som gäller i ditt fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här kanske inte hjälpa dig ett dugg, men ringande och tjut, typ tinitus, i öronen kan även komma från 'klämda' nerver i nacken.

En avslappnad nacke gör iallafall saken inte värre ... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...