Jump to content
Annons

[LÖST] En trolig bugg i Cakewalk by Bandlab...


Jizzen

Recommended Posts

Jag håller på att fördjupa mig lite i Cakewalk by Bandlab och har stött på ett problem...det går inte göra fades! Normalt ska det vara möjligt att med "smart tool" bara dra i övre delen av ett klipp för att göra en fade, men det kan inte jag göra. Enligt manualen ska det också komma fram en symbol och ett rött horisontellt streck när det är möjligt att göra sin fade. Det är heller inget som visar sig hos mig. Kan ni andra som använder Cakewalk by Bandlab göra fades (crossfades har jag inte testat ännu, utan bara vanliga fades)..? Jag använder den senaste versionen av Cakewalk ska sägas.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Förstår inte riktigt vad det är du inte kan göra. Här en skärmdump från min egen dator för 10 minuter sen.

image.png.3b9bc755fb3c1b8abb1982f7572eb549.png

Du placerar Smart Tool i övre vänstra eller övre högra hörnet av klippet. Om strecket blir svart i stället för rött beror det förmodligen på vilket tema du använder.

Läs mer här:
www.cakewalk.com/Documentation?product=Cakewalk&language=3&help=Arranging.62.html

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, Sostenuto säger:

Förstår inte riktigt vad det är du inte kan göra. Här en skärmdump från min egen dator för 10 minuter sen.

image.png.3b9bc755fb3c1b8abb1982f7572eb549.png

Du placerar Smart Tool i övre vänstra eller övre högra hörnet av klippet. Om strecket blir svart i stället för rött beror det förmodligen på vilket tema du använder.

Läs mer här:
www.cakewalk.com/Documentation?product=Cakewalk&language=3&help=Arranging.62.html

 

 

Det är precis det som inte går att göra. Jag får inte ens fram "symbolen" för fade om jag placerar smart tool i övre högra hörnet. Det går endast att förkorta eller förlänga ett klipp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så bra att det ordnade sig. Jag kan dessutom lova att hade det verkligen funnits en sådan bugg så skulle väldigt många användare redan ha rapporterat det. Själv börjar jag alltid med att utgå ifrån att det är SBT när jag upplever att program inte fungerar som jag förväntar mig. Och i de allra flesta fall får jag också till sist mina misstankar smärtsamt bekräftade. ?

Redigerat av Sostenuto
Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, Sostenuto säger:

Så bra att det ordnade sig. Jag kan dessutom lova att hade det verkligen funnits en sådan bugg så skulle väldigt många användare redan ha rapporterat det. Själv börjar jag alltid med att utgå ifrån att det är SBT när jag upplever att program inte fungerar som jag förväntar mig. Och i de allra flesta fall får jag också till sist mina misstankar smärtsamt bekräftade. ?

Ja, oftast finns nog problemet mellan tangentbordet och stolen. Kul uttryck/förkortning som jag aldrig har hört tidigare! ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...