Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2019


slejnard

Recommended Posts

Annons

Lyssnade på första deltävlingen. Svenska finalen var bättre än förväntat. Trist att denna deltävling var rätt dålig. Verkar som om deltagarländerna gärna tävlar utan att vilja vinna. Grekland var rätt ok med sitt Florence + the Machine-liknande bidrag.

————-

Kollade deltävling nr 2. Mycket bättre låtar. Förmodligen förlorade flera bidrag sina finalplatser för att dom hamnade i fel deltävling.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låtar överlag. Bra föreställning, men med lite kameramissar (inte van att se dessa då jag är van vid svenska produktioner).

Spännande röstning. John var med till slutet efter att fått flest poäng från juryrösterna. Föll dock på det utdragna målsnöret då han fick få röster från tittarna. Hamnade då på en sjätte plats. Men jag antar att många kommer komma ihåg honom som den som NÄSTAN vann. Jag minns i alla fall inte 2:a till 5:te-platserna. 

Vann rätt låt? Det var inte min favorit. Tycker att refrängen var lite fel med stavelserna. Andra ord skulle bidragit till ett bättre flöde och kanske undvikit den lite påklistrade melodikrumeluren i slutet av meningarna. Men den var tydligen en favorit hos många. Jag är inte obekväm med att tycka att Europa gjort ett okey val av vinnare.

Madonna sjöng lite surt... Dålig medhörning? För 16 mille kunde hon kanske sjungit nån låt till. (Det var i alla fall den siffra jag tyckte dom sa.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Madonna ?!? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...