Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vem vinner vem försvinner? Vann rÀtt lÄt? Diskutera fritt kring lÄtarna. Hylla, sÄga o tyck till. LÀste nÄnstans att Björkman Àr pÄ vÀg att trappa ner...

Den gode brukar starta sÄna hÀr trÄdar men verkar ha försvunnit frÄn forat. 

Annons
Postat (redigerat)

Fick signalfel en bit in i sÀndningen (förmodligen pga snöfall), sÄ jag kunde inte lyssna till/se alla bidrag...och vet ej heller vilka som gick vidare till final. Tror dock att jag mer eller mindre hörde alla bidrag utom Anna Bergendahls. Jag gillade Nanos bidrag..saknade dock en tydlig och catchy refrÀng i hans lÄt. Skulle jag tippa pÄ vilka bidrag som gick direkt till final sÄ gissar jag i alla fall pÄ "Hello" med Mohombi. Nano skulle kunna vara den andra...om nu inte Anna Bergendahls lÄt (som jag aldrig hörde) var bra. Nu ska jag googla pÄ det faktiska resultatet...  ?

EDIT: Nu har jag googlat..det blev som vÀntat Mohombi i alla fall. Wiktoria var dÀremot en överraskning för mig dÄ jag inte tyckte hennes lÄt var sÀrskilt tilltalande.

Redigerat av Jizzen
Postat (redigerat)
5 timmar sedan, Claes sÀger:

...och jag Ă€r superglad att vi efter mĂ„nga Ă„rs katastrofalt dĂ„liga lĂ„tar och pinsamt usla mellanakter, har bestĂ€mt oss för att skippa alla deltĂ€vlingar och bara se finalen. 🙂 

Det enda bidrag jag sÄg helt och hÄllet var Nanos - under resterande lÄtar höll jag mestadels till i köket bredvid dÀr jag lagade till vegetariska tacos.

Den dÀr unga tjejgruppens bidrag sÄg jag dÀrför inte alls, Wiktoria sÄg jag nog bara den första minuten av, bidraget "Mina brÀnder" kollade jag inte alls pÄ, Arja Saijonmaa sÄg jag bara de sista sekunderna av nÀr hon avslutade sitt bidrag, Mohombis framförande var jag dÀremot inne i TV-rummet och kollade av nÄgra gÄnger dÄ jag tyckte den lÄten lÀt bÀttre Àn de som hade varit...och slutligen sÄg jag inte Anna Bergendahls bidrag alls pga av signalfel frÄn min parabol. Den inledande akten av programledarna sÄg jag, men dÀremot inte mellanakterna senare i programmet.

NÄgonting har sÄledes förÀndrats Àven hos mig nÀr det kommer till Melodifestivalen dÄ ovanstÄende aldrig hade hÀnt för ett antal Är sedan...för dÄ hade jag garanterat sett till att ha lagat till mina vegetariska tacos i god tid innan programmets start. Men Melodifestivalen Àr helt enkelt inte lika intressant och givande som den var för X antal Är sedan. Vad det beror pÄ kan man ju frÄga sig, för sjÀlva lÄtarna Àr vÀl inte sÀmre Àn förr egentligen?!

Procentuellt sÀtt Àr det nog lika mÄnga bra eller helt okej lÄtar nu som för t.ex. 20 Är sedan, men eftersom bidragen totalt sÀtt Àr mÄnga fler numera sÄ blir ju följden ocksÄ att antalet dÄliga eller "mellanmjölksaktiga" bidrag upplevs ta större plats i programmet. Tror att det kan vara en förklaring till mitt minskande intresse för Melodifestivalen i alla fall. En annan orsak kan vara att alla möjliga genrer ska numera tryckas in i startfÀltet. Personligen hade jag föredragit en mer "strikt" presentation av bidragen och gÀrna sett fÀrre försök till komiska inslag, skÀmt och fjanterier i produktionen som helhet. I det hÀr sammanhanget passar det gamla slitna engelska uttrycket "Less is more" ganska bra tycker jag...  

Redigerat av Jizzen
Postat
9 timmar sedan, Claes sÀger:

...och jag Ă€r superglad att vi efter mĂ„nga Ă„rs katastrofalt dĂ„liga lĂ„tar och pinsamt usla mellanakter, har bestĂ€mt oss för att skippa alla deltĂ€vlingar och bara se finalen. 🙂 

Bra tips! Jag kan dock inte slita mig. 😄 Kul att se dig pĂ„ forat igen 🙂

Postat (redigerat)

Tittar pÄ inspelning frÄn igÄr.

Nano - Ok lÄt! Men han mumlar fram sin sÄng. Textning pÄ gör att jag kan hÀnga med.

High15 - Inte min smak, men sÀkert pÄlÀggskalvar. Poppigt med lite rap. Att sjunga om att dricka och att heta High15 Àr kanske inte nÄt dom tÀnkte lite kring, ...eller?

Wiktoria - Erotisk-mikstativshow, smekandes, i början a la Lena Philipsson (Ont, det gör ont). Bra svulstig balad. Regn a la Saade för mÄnga Är sedan (Manboy). GÄr sÀkert lÄngt i denna tÀvling.

Zean och nÄn mer - Glatt, men har lite svÄrt för denna typ av tjo-Ä-tjimlÄtar. LÀtt att sjunga med sÄ den kommer funka bra pÄ after-ski.

Arja - Detta genererar nog ungdomars röster lika lite som om nÄn bidrog med en lÄt som handlar om demens. Skulle kanske vunnit pÄ 50-talet.

Mohombi - Animerat a la MĂ„ns Z. Bra lĂ„t. Bra sjunget. Kan gĂ„ lĂ„ngt. Funkar rĂ€tt bra med tjatigt ”Hello”.

Anna Bergendahl - Sjunger riktigt bra! Bra driv i lÄten. Jag kommer inte byta kanal om jag hör denna pÄ radion. Tilltalar sÀkert mÄnga. Kan gÄ lÄngt!

———————-

Sammanfattningsvis:

-BÀsta 4 bidragen, enl min smak, tog sig vidare antingen till final eller 2:a chansen. 

-Bra lÄtar överlag vilket inte har varit fallet tidigare Är. Tidigare har det kÀnts som att dom har ett bidrag som dom VILL ska vinna och diverse skrÀp som SKA förlora.

-Vi slapp ”tokroliga” bidrag som gör att hela mellot blir fĂ„nigt. FortsĂ€tter det sĂ„ hĂ€r, i mer seriös anda, sĂ„ kanske stora etablerade artister lockas att stĂ€lla upp.

-Tvivlar pÄ att Arja med sitt bidrag, förestÀll er helt okÀnd, skulle kommit vidare om hon trÀffat idoljuryn. Jag förringar inte hennes meriter, men vinnaren kommer vara okÀnd i Europa nÀr den större tÀvlingen hÄlls. Vem och vad för lÄt fick inte vara med dÄ Arja prioriterades.

Redigerat av Erik dP
Postat
1 timme sedan, Erik dP sÀger:

Arja - Detta genererar nog ungdomars röster lika lite som om nÄn bidrog med en lÄt som handlar om demens. Skulle kanske vunnit pÄ 50-talet.

Anna Bergendahl - Sjunger riktigt bra! Bra driv i lÄten. Jag kommer inte byta kanal om jag hör denna pÄ radion. Tilltalar sÀkert mÄnga. Kan gÄ lÄngt!

Nu har jag ocksÄ hört Anna Bergendahls bidrag och tyckte det var helt okej. HÄller med om "bra röst", men det hÀnder Ä andra sidan inte sÄ mycket. Tycker inte lÄten lyfter riktigt.

AngĂ„ende Arjas bidrag sĂ„ Ă€r det fullt förstĂ„eligt att det inte gick hem i Melodifestivalen 2019. Det Ă€r vĂ€l inte riktigt min "kopp av te" heller, men jag Ă€r ganska övertygad om att om 20 Ă„r eller sĂ„ kommer den lĂ„ten fortfarande höras i etern (och kanske ocksĂ„ sjungas i diverse lokala sammanhang) medan resten av bidragen i denna deltĂ€vling Ă€r bortglömda för lĂ€nge sedan... 🙂

Postat

2:a deltĂ€vlingen, inspelad. Kollar idag. Förra veckan var bra. Över förvĂ€ntan. Hoppas att det inte var en engĂ„ngsföreteelse.

Andreas J: LÄter bekant i början. Lite lam lÄt. Kommer sÀkert spelas pÄ radio, men inget jag kommer stanna vid om jag letar musikkanal.

Malou P: Debbie ”Blondie” Harry-liknande tonĂ„rstjej som sjunger ok poplĂ„t. GĂ„r sĂ€kert hem hos den yngre publiken, men inte riktigt en vinnaren finalen.

Oscar E: En lam lÄt igen. Inte mycket att sÀga om denna ospÀnnande bagatell.

Jan Malmsjö: Taube-liknande vers. Lite trött lÄt om att leva livet. Elgitarrsolo. Ingen vinnare.

Vlad R: Jaha. Mer dans Àn lÄt.

Hanna & Liamoo: Vackert bidrag, men lite lam. GÄr sÀkert vidare.

Margaret: Ok poplÄt. Borde gÄ vidare, men kommer sÀkert inte vinna i finalen.

——————————

Sammanfattningsvis

SÀmre Àn första deltÀvlingen, men inte lika dÄligt som tidigare Ärs deltÀvlingar.

Spelar ingen roll vilka bidrag som gÄr vidare dÄ jag inte tror pÄ bidragens potential. Dom tvÄ första och tvÄ sista bidragen Àr vÀl dom som kan gÄ vidare.

Resultat: Malou, H&L till final. Vlad och Andreas till andra chansen.

Postat (redigerat)
4 timmar sedan, slejnard sÀger:

Ganska bra startfĂ€lt. Gillade duetten med  Hanna o Liamoo och Ă€ven Andreas Johnssons bidrag. Kul ocksĂ„ att Sonefors frĂ„n forumet varit medverkande till H&L:s bidrag 🙂

Jag har en kÀnsla att vi nu har hört Ärets svenska bidrag till Eurovision Song Contest - duetten med Hanna och Liamoo! Detta förstÄs sagt med förbehÄll av vad som i bidragsvÀg kan dyka upp i resterande deltÀvlingar. Men redan nu vÄgar jag i alla fall sÀga att deras bidrag har en mycket god chans att vinna Ärets Melodifestival.

Redigerat av Jizzen
Postat

Alexander Rybak "Fairytale" 2009, sen dess har det gĂ„tt ... BLÄÄ

Postat (redigerat)
1 timme sedan, HomerJSimpsson sÀger:

Alexander Rybak "Fairytale" 2009, sen dess har det gĂ„tt ... BLÄÄ

Nu Àr det hÀr i och för sig en trÄd som handlar om Melodifestivalen 2019, men en av mina favoritbidrag frÄn Eurovision Song Contest Àr nedanstÄende lÄt. Jag gillar hur lÄten byggs upp mer och mer, och de högre tonerna dÀr pÄ slutet sÀtter pricken över i:et...

En annan favorit frÄn förr Àr denna:

Redigerat av Jizzen
Postat

Tredje deltÀvlingen, inspelad och nu igÄngsatt. Förra veckan var lite transportstrÀcka. FÄ se hur denna deltÀvling ter sig...

Lovers of...: Lite tjatig mjukdiscolÄt. Funkar sÀkert pÄ dansgolven. RÀtt ok i mellosammanhang.

Dolly style: Medlemmarna Àr tydligen stÀndigt uppdaterade, precis som Dolly Partons olika delar. Strage har hyllat dom i TV4. Jag tycker dom Àr ett roligt inslag. GÄr sÀkert vidare med denna bagatell.

Martin Stenmark: ...ska tydligen berÀtta nÄgot viktigt. ...Jag anvÀnder inte svordomar nÀr jag skriver lÄtar och tycker det sabbar i denna lÄt. Lyriken kanske i övrigt skulle passa bÀttre pÄ engelska. Ok lÄt.

Lina Hedlund: LÄter som Mello förvÀntas lÄta. Kan sÀkert gÄ vidare om folket kan tÀnka sig att rösta pÄ nÄgon som Àr Àldre Àn arton.

Omar: Ung kille som ser bra ut. Kommer det spela roll vad som framförs? Har fördomar om att han kommer gÄ lÄngt redan innan han gÄr pÄ, pga tonÄrstjejfaktorn i röstningen. LÄten sticker ut och kan nog gÄ vidare. Lite lam lÄt, men ok. Kommer nog inte vinna i finalen.

Rebecka: Pampig lÄt som jag ÀndÄ inte fÄr nÄgot grepp om. RÀtt mycket ylning, men utan att fÄnga mitt intresse. Ok lÄt.

Jon: Sjunger, inte bara jojkar. Har aldrig varit svag för hans jojk-lÄtar. Han jojkar bÀttre Àn han sjunger. Jon förefaller vara en trevlig kille som motvilligt hamnat i rampljuset. Finns sÀkert en fanskara, annars skulle han inte varit med sÄ mÄnga gÄnger. Helt enkelt inte min smak.

————————

Sammanfattning:

Dolly, Lina, Omar, Rebecka borde ha chans att gÄ vidare sÄvida inte Sametinget fÄr ett stort inflytande. Jon Àr ju rÀtt omtyckt. Tror inte Martin drar nÄgra tonÄrsröster.

...Omar Äkte ut tillsammans med Lovers innan omröstning nr 2 inleds. Martin vidare. Verkar inte som tonÄringar ser pÄ detta lÀngre, eller? Det brukar vÀl vara yngre, snygga, som har störst chans? Trendbrott, eller det nya röstningsförfarandet med Äldersgrupper? Mina fördomar besannas inte?

Jon gÄr vidare till final. Martin, Rebecka till 2:a chansen. Lina till final. ...Gissade rÀtt till hÀlften Àven om jag Àven utgick frÄn att Àven Jon var en given vinnare pga hans popularitet. SvÄrbedömd deltÀvling.

Bonus:

...Saade provar att vara stÄuppare ...och Àr rolig.

Postat

För nÄgra Är sen var jag med mina döttrar (dÄ 8 och 5) pÄ Dolly Style konsert i Hargebaden/NÀrke. DÄ var det nÄgra tonÄrsbrudar som klÀdde sig fÀrggrant och hade nÄn rolig lÄt.... nu Àr de som gamla tanter ... ysch va tiden gÄr fort.

Postat
1 timme sedan, HomerJSimpsson sÀger:

För nÄgra Är sen var jag med mina döttrar (dÄ 8 och 5) pÄ Dolly Style konsert i Hargebaden/NÀrke. DÄ var det nÄgra tonÄrsbrudar som klÀdde sig fÀrggrant och hade nÄn rolig lÄt.... nu Àr de som gamla tanter ... ysch va tiden gÄr fort.

...Jag har förstÄtt det som att de stÀndigt förnyar sig. Dvs med nya gruppmedlemmar, om jag blivit rÀtt informerad. Men jag skulle inte mÀrkt nÄgot, vilket Àr sÀkert ocksÄ meningen.

Postat
PÄ 2019-02-10 pÄ 11:27, slejnard sÀger:

Ganska bra startfÀlt. Gillade duetten med  Hanna o Liamoo och Àven Andreas Johnssons bidrag. Kul ocksÄ att Sonefors frÄn forumet varit medverkande till H&L:s bidrag :)

Tack slejnard! 🙂 Är med pĂ„ ett hörn pĂ„ Andreas lĂ„t ocksĂ„. Som producent tillsammans med tvĂ„ av lĂ„tskrivarna.

• Gilla 1
Postat (redigerat)

John Lundvik och Bishara till final...absolut rÀtt lÄtar som gick dit tycker jag. Tror ocksÄ att dessa tvÄ bidrag tillsammans med duetten Hanna & Liamoo kommer slÄss om de tre topplaceringarna i finalen. Jag hoppas och tror pÄ John Lundvik som slutlig segrare nu nÀr jag har hört samtliga 28 bidrag, men Bishara imponerade faktiskt trots sin ringa scenerfarenhet..sÄ det skulle inte förvÄna mig om han hamnar pÄ en andraplats. Han kan vinna ocksÄ faktiskt...

Min tippning för resultatet i finalen blir alltsÄ:

1. John Lundvik

2. Bishara

3. Hanna & Liamoo

Redigerat av Jizzen
Postat (redigerat)

4:de deltÀvlingen. Som vanligt kollar jag dagen efter. Förra veckan var lite svÄrbedömd. Men nu denna veckas deltÀvling...

Pagan Fury: Melodiös hÄrdrock Mer show Àn lÄt.

Anton Hagman: LÄter modernt och poppigt. Kommer sÀkert rotera pÄ radion. Kommer  nog gÄ vidare. FlickvÀnnen fick vÀldigt mycket plats i presentationen.

Lisa Ajax: I hennes presentation sÀger hon att hon vill visa vem hon Àr, medan dom klipper in hur hon blir spacklad i sminkbÄset. Sjunger bra. Bra lyrik. Bra melodi. En riktig lÄt. Det hÀr kan gÄ lÄngt. Men den skulle kanske vÀxla upp mer mot slutet. Hon visade magen under hela Idol, och det gör hon hÀr ocksÄ.

Arvingarna: Bra lÄt! ...Men kÀnns som att den hör till förra Ärtusendet. Och dÄ inte den senare delen. Om 30 Är (till) sÄ kommer den förmodligen matcha Eloise pÄ nostalgiturneerna.

Bishara: SÀger att han har 90000 följare. Han blir sÀkert besviken om bara 112 av dom röstar. OsÀker röst. Ok lÄt. Kan gÄ vidare.

Ann-Louise Hanson: Trevligt att Àldre deltagare kan fÄ lÄtar som inte mest passar det runda arkivet. Men det Àr ju dottern som skrivit lÄten, och Ann-Louise Àr tillrÀckligt selektiv för att inte bli en utfyllnadsfigur. Detta Àr dÀrför inte patetiskt som det kan vara nÀr dom plockar fram Àldre deltagare. Bra, trevlig lÄt och framförande. Men den kommer inte gÄ vidare.

John Lundvik: Lam lÄt, ...innan gospelkörerna sÀtter igÄng. Det Àr dÄ det lyfter. Dvs börjar lamt, avslutar starkt. Produktionen har mer betydelse hÀr Àn lÄten. Annars skulle lÄten Àven funka i den lugnare inledningen. Kan gÄ vidare pga gospelavslutningen.

—————————————————

Sammanfattning:

Tror mest pÄ Anton, Ajax, Bishara och Lundvik.

...Men Anton Äkte ut, och Arvingarna och Ann-Louise Àr Àn sÄ lÀnge kvar med Ajax, Bishara och Lundvik efter första delröstningen.

Som eventuell flickidol kanske det inte Ă€r en bra affĂ€rsidĂ© för Anton att visa upp en sockersöt flickvĂ€n i samband med sitt bidrag. ...Samma anledning till att jag inte Ă€r vĂ€n-kopplad med min fru pĂ„ Facebook. SĂ„ trots att ni nu vet att jag Ă€r upptagen, se till att nu gĂ„ in och FB-rösta (dvs ”gilla”) pĂ„ mitt bidrag nr 12 till Parallellmello, hĂ€r:

RöstaPĂ„Mig,”Gilla”Nr12MomentsOnTheRun

Slutresultat: Lundvik och Bishara direkt till final. Ajax och Arvingarna till andra chansen. Tre av fyra som jag trodde mest pÄ. Men jag antog att Arvingarna kunde generera en hel del röster.

Redigerat av Erik dP
Postat

Andra chansen. Tidigare deltĂ€vlingar har, trots att bidragen enligt mitt tycke har mer varit mer dalar Ă€n berg, Ă€ndĂ„ varit pĂ„ en nivĂ„ högre Ă€n tidigare Ă„r. Vi har sluppit ”tokroliga” pinsamheter. Till andra chansen har nu förmodligen underhĂ„llningsvĂ€rdet för tittarna/lyssnarna höjts ett par snĂ€pp.

Duell 1.

Andreas: Levererar bra. Kan tycka lĂ„ten Ă€r dussinvara. Men jag skulle inte reagera ”mello-dĂ„ligt” om jag hört den för första gĂ„ngen i annat sammanhang. Det Ă€r ju ett ok betyg.

Anna: levererar toppenbra sÄng. LÄten utklassar bÄde lyrikmÀssigt och melodimÀssigt Andreas bidrag. Skulle bli förvÄnad om hon inte gÄr vidare.

Resultat: Anna vidare.

Duell 2.

Vlad: Nu blev det en dal i programmet. Han fÄr hoppas pÄ röster frÄn trogna fans som förmodligen inte heller komma minnas detta bidrag om nÄgra dagar.

Nano: Favorit i repris. Folkets val förra gĂ„ngen han tĂ€vlade, och denna gĂ„ng Ă€r lĂ„ten rĂ€tt lik den förra. Lite svagare och kanske lite mer Ă„t Rag’n’bone man’s lĂ„t Human. Kommer nog gĂ„ vidare med denna repris.

Resultat: Nano vidare.

Duell 3.

Martin: Inget vidare bidrag. KÀnns som den Àr skapad ur en mall. Skulle förmodligen funka bÀttre pÄ engelska. VÄgar jag vitsa till det?...LÄt skiten brinna.

Lisa: Hon levererar riktigt bra. LÄten Àr riktigt bra. Utklassar Martin.

Resultat: Lisa vidare.

Duell 4.

Rebecka: Ok lÄt. Inte denna veckas starkaste bidrag, men kommer förmodligen gÄ vidare trots att hon inte sjunger felfritt i denna svÄrsjungna lÄt. 

Arvingarna: Ok lÄt och glatt bidrag, men inget som kan vinna majoriteten av Europas röster. Behöver inte vinna dÄ det förmodligen Àr publiciteten dom vill ha inför spelningar. Om lÄten gÄr vidare sÄ Àr det pga deras populÀritet. DÀrför Àr denna duell den mest svÄrbedömda.

Resultat: Arvingarna vidare.

——————————-

Det gick ungefÀr som jag trodde: Anna, Ajax, Nano och Arvingarna vidare. Nu har man hört dessa lÄtar en gÄng till vilket kan ge en fördel i finalen dÄ de kan ha fÄtt större chans att vÀxa hos folk.

Bonus nr 1: Johnny Logan framför Hold me now.

Bonus nr 2: MÄns Zelmerlöv och Dotter fÄr det tvivelaktiga nöjet att upptrÀda direkt efter Logan, men levererar ett starkt nummer.

Postat

John Lundgren! 

Bra sÄng och stabilt nummer i övrigt. Annars tror jag pÄ lillkillen. Alltid kul med folk som kan sjunga. 

Sen vet man ju aldrig hur utlÀndska juryn röstar. De har ju rört om i grytan förr. 

Postat (redigerat)

Efter en genomlyssning pÄ Spotify av delar av finalbidragen sÄ vidhÄller jag vid topptrion jag nÀmnde tidigare i den hÀr trÄden, men med en lite annan resultatordning. SÄ hÀr en stund innan finalen drar igÄng tror jag pÄ denna slutplacering:

1. Hanna Ferm & Liamoo

2. Bishara

3. John Lundvik

Redigerat av Jizzen
Postat (redigerat)

Final av Sveriges viktigaste hÀndelse: Melodifestivalen. De som tycker det Àr skÀmmigt att följa detta kan antingen göra som jag och skylla pÄ att ni ser detta med barnen, eller kontra med att konstatera att mÄnga erkÀnner att dom hellre tittar pÄ vuxna som jagar en boll.

Förra veckan vaskades de sista fram till finalen genom Andra chansen, och man kan konstatera att startfÀltet kÀnns starkare Àn nÄgonsin. Mycket pga att vi slipper fuldans och tokroliga grabbar/gubbar (minns inte att ngn kvinna utsatt tittarna för dyligt). De frÄn Andra chansen har en fördel av att tittarna hört bidragen fler gÄnger Àn de som gÄtt direkt till final. Dessutom Àr Àven dessa lÄtar fÀrskare i minnet Àn övriga bidrag. Jag kan konstatera att jag hittills haft störst behÄllning av Anna Bergendahls bidrag, men nÀr jag denna gÄng lyssnar tÀnker jag att det Àr chanserna i Eurovision som bör vÀga tungt.

Uppdaterar vartefter jag lyssnar, vilket pga familj kan innebÀra att jag spelar in och fortsÀtter i morgon.

Jon Henrik FjÀllgren - De som gillar jojk: toppen. Jag har svÄrare att bli underhÄllen. Kan anses exotiskt pÄ ett positivt sÀtt i EV om den vinner ikvÀll. Men inte sÄ den skulle vinna.

Lisa Ajax - Sjunger bra. Gissar att detta uppskattas och hamnar i övre halvan i kvÀll.

Mohombi - Tydlig refrÀng Àr denna lÄts fördel. Sticker ut som en lÄt man kan skrÄla med i. Skulle nog kunna funka i EV.

Lisa Hedlund - Funkar trad schlager 2019? Jag tror inte det. Inte dÄligt (jo, faktiskt), men daterat.

Bishara - Tror inte detta vinner. Kanske lite rörig melodi som inte fastnar direkt. Passar bÀttre i andra sammanhang kanske.

Anna Bergendahl - Detta gillas i detta vardagsrum. Funkar sĂ€kert i mĂ„nga sammanhang men kanske inte ikvĂ€ll. Är kanske inte tillrĂ€ckligt dramatisk. Jag hoppas pĂ„ bra placering.

Nano - Dramatisk lÄt. Tror detta funkar bÀttre i EV Àn ikvÀll. Men sÄ lÄngt tror jag inte den tar sig.

Hanna Ferm & Liamoo - Denna duett tror jag uppskattas. Kan gÄ lÄngt. Men lÄten Àr lite otydlig. Men refrÀngen tjatas in, sÄ detta kan funka.

Malou Prytz - Poppig bagatell. Tror mer pÄ artisten Àn lÄten. Dottern trycker pÄ hjÀrtröstarappen.

John Lundvik - Favorittippad i DN. Har ingen tydlig melodi.Det Àt först nÀr gospelkörerna kommer som lÄten lyfter. Jag favoriserar inte denna.

Wiktoria - Elegant bidrag. Kan gÄ lÄngt.

Arvingarna - En lÄt som liknar deras Eloise. Dvs, det kÀnns daterat.

————————-

Jag favoriserar Anna, Wiktoria, Ajax.

————————-

Resultat:

I Ă„r Ă€r det svĂ„rt att sĂ€ga att fel lĂ„t vann dĂ„ alla bidrag var rĂ€tt bra med nĂ„gra fĂ„ undantag. Även att internationella juryn hade en klar enda favorit gör det svĂ„rt att argumentera mot slutresultatet. Grattis John!

Redigerat av Erik dP
Postat

DĂ„ var det avgjort och jag kan konstatera att man prickade in samtliga bidrag pĂ„ topp tre-listan...😛 I min första tippning var dessutom bidragen tippade i rĂ€tt ordning, men en sen omkastning mellan John Lundvik och Hanna & Liamoo gjorde att den exakta tippningen av placeringarna tyvĂ€rr sprack. VĂ€rdig vinnare hur som helst! 👍

Postat

Katastrof! Jag har ju glömt kommentera... ?

Helt rÀtt lÄt vann. Den var lika sjÀlvklar vinnare som Euphoria var nÀr den vann.
John Lundvik har lÄten, rösten och utstrÄlningen som behövs för att kunna vinna den internationella finalen ocksÄ, sÄ jag hÄller verkligen tummarna.

Bishara var en glad överraskning. Han kommer att gÄ lÄngt framöver, men lÄten var inte nÄgon vinnare.

Hanna & Liamoo var bra och de sjöng bra ihop, men i versen tyckte jag att lÄten föll ihop lite för mycket.

Dessa tre var vĂ€lförtjĂ€nt i toppen, men som sagt sĂ„ var John Lundvik outstanding! ❀

• 2 mĂ„nader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.