slejnard Postat 2 februari 2019 Postat 2 februari 2019 Vem vinner vem försvinner? Vann rĂ€tt lĂ„t? Diskutera fritt kring lĂ„tarna. Hylla, sĂ„ga o tyck till. LĂ€ste nĂ„nstans att Björkman Ă€r pĂ„ vĂ€g att trappa ner...  Den gode brukar starta sĂ„na hĂ€r trĂ„dar men verkar ha försvunnit frĂ„n forat.Â
slejnard Postat 2 februari 2019 TrĂ„dstartare Postat 2 februari 2019 Wictoria och Anna bĂ€st idag tycker jag. MĂ„nga av de andra hade mer att önska. NĂ„n lĂ„t pĂ„minde om en knepig tolkning av nirvana đł
Jizzen Postat 2 februari 2019 Postat 2 februari 2019 (redigerat) Fick signalfel en bit in i sÀndningen (förmodligen pga snöfall), sÄ jag kunde inte lyssna till/se alla bidrag...och vet ej heller vilka som gick vidare till final. Tror dock att jag mer eller mindre hörde alla bidrag utom Anna Bergendahls. Jag gillade Nanos bidrag..saknade dock en tydlig och catchy refrÀng i hans lÄt. Skulle jag tippa pÄ vilka bidrag som gick direkt till final sÄ gissar jag i alla fall pÄ "Hello" med Mohombi. Nano skulle kunna vara den andra...om nu inte Anna Bergendahls lÄt (som jag aldrig hörde) var bra. Nu ska jag googla pÄ det faktiska resultatet... ? EDIT: Nu har jag googlat..det blev som vÀntat Mohombi i alla fall. Wiktoria var dÀremot en överraskning för mig dÄ jag inte tyckte hennes lÄt var sÀrskilt tilltalande. Redigerat 2 februari 2019 av Jizzen
Claes Holmerup Postat 2 februari 2019 Postat 2 februari 2019 ...och jag Ă€r superglad att vi efter mĂ„nga Ă„rs katastrofalt dĂ„liga lĂ„tar och pinsamt usla mellanakter, har bestĂ€mt oss för att skippa alla deltĂ€vlingar och bara se finalen. đÂ
Jizzen Postat 3 februari 2019 Postat 3 februari 2019 (redigerat) 5 timmar sedan, Claes sĂ€ger: ...och jag Ă€r superglad att vi efter mĂ„nga Ă„rs katastrofalt dĂ„liga lĂ„tar och pinsamt usla mellanakter, har bestĂ€mt oss för att skippa alla deltĂ€vlingar och bara se finalen. đ Det enda bidrag jag sĂ„g helt och hĂ„llet var Nanos - under resterande lĂ„tar höll jag mestadels till i köket bredvid dĂ€r jag lagade till vegetariska tacos. Den dĂ€r unga tjejgruppens bidrag sĂ„g jag dĂ€rför inte alls, Wiktoria sĂ„g jag nog bara den första minuten av, bidraget "Mina brĂ€nder" kollade jag inte alls pĂ„, Arja Saijonmaa sĂ„g jag bara de sista sekunderna av nĂ€r hon avslutade sitt bidrag, Mohombis framförande var jag dĂ€remot inne i TV-rummet och kollade av nĂ„gra gĂ„nger dĂ„ jag tyckte den lĂ„ten lĂ€t bĂ€ttre Ă€n de som hade varit...och slutligen sĂ„g jag inte Anna Bergendahls bidrag alls pga av signalfel frĂ„n min parabol. Den inledande akten av programledarna sĂ„g jag, men dĂ€remot inte mellanakterna senare i programmet. NĂ„gonting har sĂ„ledes förĂ€ndrats Ă€ven hos mig nĂ€r det kommer till Melodifestivalen dĂ„ ovanstĂ„ende aldrig hade hĂ€nt för ett antal Ă„r sedan...för dĂ„ hade jag garanterat sett till att ha lagat till mina vegetariska tacos i god tid innan programmets start. Men Melodifestivalen Ă€r helt enkelt inte lika intressant och givande som den var för X antal Ă„r sedan. Vad det beror pĂ„ kan man ju frĂ„ga sig, för sjĂ€lva lĂ„tarna Ă€r vĂ€l inte sĂ€mre Ă€n förr egentligen?! Procentuellt sĂ€tt Ă€r det nog lika mĂ„nga bra eller helt okej lĂ„tar nu som för t.ex. 20 Ă„r sedan, men eftersom bidragen totalt sĂ€tt Ă€r mĂ„nga fler numera sĂ„ blir ju följden ocksĂ„ att antalet dĂ„liga eller "mellanmjölksaktiga" bidrag upplevs ta större plats i programmet. Tror att det kan vara en förklaring till mitt minskande intresse för Melodifestivalen i alla fall. En annan orsak kan vara att alla möjliga genrer ska numera tryckas in i startfĂ€ltet. Personligen hade jag föredragit en mer "strikt" presentation av bidragen och gĂ€rna sett fĂ€rre försök till komiska inslag, skĂ€mt och fjanterier i produktionen som helhet. I det hĂ€r sammanhanget passar det gamla slitna engelska uttrycket "Less is more" ganska bra tycker jag...  Redigerat 3 februari 2019 av Jizzen
slejnard Postat 3 februari 2019 TrĂ„dstartare Postat 3 februari 2019 9 timmar sedan, Claes sĂ€ger: ...och jag Ă€r superglad att vi efter mĂ„nga Ă„rs katastrofalt dĂ„liga lĂ„tar och pinsamt usla mellanakter, har bestĂ€mt oss för att skippa alla deltĂ€vlingar och bara se finalen. đ Bra tips! Jag kan dock inte slita mig. đ Kul att se dig pĂ„ forat igen đ
Erik dP Postat 3 februari 2019 Postat 3 februari 2019 (redigerat) Tittar pĂ„ inspelning frĂ„n igĂ„r. Nano - Ok lĂ„t! Men han mumlar fram sin sĂ„ng. Textning pĂ„ gör att jag kan hĂ€nga med. High15 - Inte min smak, men sĂ€kert pĂ„lĂ€ggskalvar. Poppigt med lite rap. Att sjunga om att dricka och att heta High15 Ă€r kanske inte nĂ„t dom tĂ€nkte lite kring, ...eller? Wiktoria - Erotisk-mikstativshow, smekandes, i början a la Lena Philipsson (Ont, det gör ont). Bra svulstig balad. Regn a la Saade för mĂ„nga Ă„r sedan (Manboy). GĂ„r sĂ€kert lĂ„ngt i denna tĂ€vling. Zean och nĂ„n mer - Glatt, men har lite svĂ„rt för denna typ av tjo-Ă„-tjimlĂ„tar. LĂ€tt att sjunga med sĂ„ den kommer funka bra pĂ„ after-ski. Arja - Detta genererar nog ungdomars röster lika lite som om nĂ„n bidrog med en lĂ„t som handlar om demens. Skulle kanske vunnit pĂ„ 50-talet. Mohombi - Animerat a la MĂ„ns Z. Bra lĂ„t. Bra sjunget. Kan gĂ„ lĂ„ngt. Funkar rĂ€tt bra med tjatigt âHelloâ. Anna Bergendahl - Sjunger riktigt bra! Bra driv i lĂ„ten. Jag kommer inte byta kanal om jag hör denna pĂ„ radion. Tilltalar sĂ€kert mĂ„nga. Kan gĂ„ lĂ„ngt! âââââââ- Sammanfattningsvis: -BĂ€sta 4 bidragen, enl min smak, tog sig vidare antingen till final eller 2:a chansen. -Bra lĂ„tar överlag vilket inte har varit fallet tidigare Ă„r. Tidigare har det kĂ€nts som att dom har ett bidrag som dom VILL ska vinna och diverse skrĂ€p som SKA förlora. -Vi slapp âtokroligaâ bidrag som gör att hela mellot blir fĂ„nigt. FortsĂ€tter det sĂ„ hĂ€r, i mer seriös anda, sĂ„ kanske stora etablerade artister lockas att stĂ€lla upp. -Tvivlar pĂ„ att Arja med sitt bidrag, förestĂ€ll er helt okĂ€nd, skulle kommit vidare om hon trĂ€ffat idoljuryn. Jag förringar inte hennes meriter, men vinnaren kommer vara okĂ€nd i Europa nĂ€r den större tĂ€vlingen hĂ„lls. Vem och vad för lĂ„t fick inte vara med dĂ„ Arja prioriterades. Redigerat 3 februari 2019 av Erik dP
Jizzen Postat 3 februari 2019 Postat 3 februari 2019 1 timme sedan, Erik dP sĂ€ger: Arja - Detta genererar nog ungdomars röster lika lite som om nĂ„n bidrog med en lĂ„t som handlar om demens. Skulle kanske vunnit pĂ„ 50-talet. Anna Bergendahl - Sjunger riktigt bra! Bra driv i lĂ„ten. Jag kommer inte byta kanal om jag hör denna pĂ„ radion. Tilltalar sĂ€kert mĂ„nga. Kan gĂ„ lĂ„ngt!  Nu har jag ocksĂ„ hört Anna Bergendahls bidrag och tyckte det var helt okej. HĂ„ller med om "bra röst", men det hĂ€nder Ă„ andra sidan inte sĂ„ mycket. Tycker inte lĂ„ten lyfter riktigt. AngĂ„ende Arjas bidrag sĂ„ Ă€r det fullt förstĂ„eligt att det inte gick hem i Melodifestivalen 2019. Det Ă€r vĂ€l inte riktigt min "kopp av te" heller, men jag Ă€r ganska övertygad om att om 20 Ă„r eller sĂ„ kommer den lĂ„ten fortfarande höras i etern (och kanske ocksĂ„ sjungas i diverse lokala sammanhang) medan resten av bidragen i denna deltĂ€vling Ă€r bortglömda för lĂ€nge sedan... đ
Erik dP Postat 10 februari 2019 Postat 10 februari 2019 2:a deltĂ€vlingen, inspelad. Kollar idag. Förra veckan var bra. Ăver förvĂ€ntan. Hoppas att det inte var en engĂ„ngsföreteelse. Andreas J: LĂ„ter bekant i början. Lite lam lĂ„t. Kommer sĂ€kert spelas pĂ„ radio, men inget jag kommer stanna vid om jag letar musikkanal. Malou P: Debbie âBlondieâ Harry-liknande tonĂ„rstjej som sjunger ok poplĂ„t. GĂ„r sĂ€kert hem hos den yngre publiken, men inte riktigt en vinnaren finalen. Oscar E: En lam lĂ„t igen. Inte mycket att sĂ€ga om denna ospĂ€nnande bagatell. Jan Malmsjö: Taube-liknande vers. Lite trött lĂ„t om att leva livet. Elgitarrsolo. Ingen vinnare. Vlad R: Jaha. Mer dans Ă€n lĂ„t. Hanna & Liamoo: Vackert bidrag, men lite lam. GĂ„r sĂ€kert vidare. Margaret: Ok poplĂ„t. Borde gĂ„ vidare, men kommer sĂ€kert inte vinna i finalen. ââââââââââ Sammanfattningsvis SĂ€mre Ă€n första deltĂ€vlingen, men inte lika dĂ„ligt som tidigare Ă„rs deltĂ€vlingar. Spelar ingen roll vilka bidrag som gĂ„r vidare dĂ„ jag inte tror pĂ„ bidragens potential. Dom tvĂ„ första och tvĂ„ sista bidragen Ă€r vĂ€l dom som kan gĂ„ vidare. Resultat: Malou, H&L till final. Vlad och Andreas till andra chansen.
slejnard Postat 10 februari 2019 TrÄdstartare Postat 10 februari 2019 Ganska bra startfÀlt. Gillade duetten med Hanna o Liamoo och Àven Andreas Johnssons bidrag. Kul ocksÄ att Sonefors frÄn forumet varit medverkande till H&L:s bidrag :) 1
Jizzen Postat 10 februari 2019 Postat 10 februari 2019 (redigerat) 4 timmar sedan, slejnard sĂ€ger: Ganska bra startfĂ€lt. Gillade duetten med Hanna o Liamoo och Ă€ven Andreas Johnssons bidrag. Kul ocksĂ„ att Sonefors frĂ„n forumet varit medverkande till H&L:s bidrag đ Jag har en kĂ€nsla att vi nu har hört Ă„rets svenska bidrag till Eurovision Song Contest - duetten med Hanna och Liamoo! Detta förstĂ„s sagt med förbehĂ„ll av vad som i bidragsvĂ€g kan dyka upp i resterande deltĂ€vlingar. Men redan nu vĂ„gar jag i alla fall sĂ€ga att deras bidrag har en mycket god chans att vinna Ă„rets Melodifestival. Redigerat 10 februari 2019 av Jizzen
HomerJSimpsson Postat 10 februari 2019 Postat 10 februari 2019 Alexander Rybak "Fairytale" 2009, sen dess har det gĂ„tt ... BLĂĂ
Jizzen Postat 10 februari 2019 Postat 10 februari 2019 (redigerat) 1 timme sedan, HomerJSimpsson sĂ€ger: Alexander Rybak "Fairytale" 2009, sen dess har det gĂ„tt ... BLĂĂ Nu Ă€r det hĂ€r i och för sig en trĂ„d som handlar om Melodifestivalen 2019, men en av mina favoritbidrag frĂ„n Eurovision Song Contest Ă€r nedanstĂ„ende lĂ„t. Jag gillar hur lĂ„ten byggs upp mer och mer, och de högre tonerna dĂ€r pĂ„ slutet sĂ€tter pricken över i:et...  En annan favorit frĂ„n förr Ă€r denna:  Redigerat 10 februari 2019 av Jizzen
Erik dP Postat 17 februari 2019 Postat 17 februari 2019 Tredje deltĂ€vlingen, inspelad och nu igĂ„ngsatt. Förra veckan var lite transportstrĂ€cka. FĂ„ se hur denna deltĂ€vling ter sig... Lovers of...: Lite tjatig mjukdiscolĂ„t. Funkar sĂ€kert pĂ„ dansgolven. RĂ€tt ok i mellosammanhang. Dolly style: Medlemmarna Ă€r tydligen stĂ€ndigt uppdaterade, precis som Dolly Partons olika delar. Strage har hyllat dom i TV4. Jag tycker dom Ă€r ett roligt inslag. GĂ„r sĂ€kert vidare med denna bagatell. Martin Stenmark: ...ska tydligen berĂ€tta nĂ„got viktigt. ...Jag anvĂ€nder inte svordomar nĂ€r jag skriver lĂ„tar och tycker det sabbar i denna lĂ„t. Lyriken kanske i övrigt skulle passa bĂ€ttre pĂ„ engelska. Ok lĂ„t. Lina Hedlund: LĂ„ter som Mello förvĂ€ntas lĂ„ta. Kan sĂ€kert gĂ„ vidare om folket kan tĂ€nka sig att rösta pĂ„ nĂ„gon som Ă€r Ă€ldre Ă€n arton. Omar: Ung kille som ser bra ut. Kommer det spela roll vad som framförs? Har fördomar om att han kommer gĂ„ lĂ„ngt redan innan han gĂ„r pĂ„, pga tonĂ„rstjejfaktorn i röstningen. LĂ„ten sticker ut och kan nog gĂ„ vidare. Lite lam lĂ„t, men ok. Kommer nog inte vinna i finalen. Rebecka: Pampig lĂ„t som jag Ă€ndĂ„ inte fĂ„r nĂ„got grepp om. RĂ€tt mycket ylning, men utan att fĂ„nga mitt intresse. Ok lĂ„t. Jon: Sjunger, inte bara jojkar. Har aldrig varit svag för hans jojk-lĂ„tar. Han jojkar bĂ€ttre Ă€n han sjunger. Jon förefaller vara en trevlig kille som motvilligt hamnat i rampljuset. Finns sĂ€kert en fanskara, annars skulle han inte varit med sĂ„ mĂ„nga gĂ„nger. Helt enkelt inte min smak. ââââââââ Sammanfattning: Dolly, Lina, Omar, Rebecka borde ha chans att gĂ„ vidare sĂ„vida inte Sametinget fĂ„r ett stort inflytande. Jon Ă€r ju rĂ€tt omtyckt. Tror inte Martin drar nĂ„gra tonĂ„rsröster. ...Omar Ă„kte ut tillsammans med Lovers innan omröstning nr 2 inleds. Martin vidare. Verkar inte som tonĂ„ringar ser pĂ„ detta lĂ€ngre, eller? Det brukar vĂ€l vara yngre, snygga, som har störst chans? Trendbrott, eller det nya röstningsförfarandet med Ă„ldersgrupper? Mina fördomar besannas inte? Jon gĂ„r vidare till final. Martin, Rebecka till 2:a chansen. Lina till final. ...Gissade rĂ€tt till hĂ€lften Ă€ven om jag Ă€ven utgick frĂ„n att Ă€ven Jon var en given vinnare pga hans popularitet. SvĂ„rbedömd deltĂ€vling. Bonus: ...Saade provar att vara stĂ„uppare ...och Ă€r rolig.
HomerJSimpsson Postat 17 februari 2019 Postat 17 februari 2019 För nÄgra Är sen var jag med mina döttrar (dÄ 8 och 5) pÄ Dolly Style konsert i Hargebaden/NÀrke. DÄ var det nÄgra tonÄrsbrudar som klÀdde sig fÀrggrant och hade nÄn rolig lÄt.... nu Àr de som gamla tanter ... ysch va tiden gÄr fort.
Erik dP Postat 17 februari 2019 Postat 17 februari 2019 1 timme sedan, HomerJSimpsson sÀger: För nÄgra Är sen var jag med mina döttrar (dÄ 8 och 5) pÄ Dolly Style konsert i Hargebaden/NÀrke. DÄ var det nÄgra tonÄrsbrudar som klÀdde sig fÀrggrant och hade nÄn rolig lÄt.... nu Àr de som gamla tanter ... ysch va tiden gÄr fort. ...Jag har förstÄtt det som att de stÀndigt förnyar sig. Dvs med nya gruppmedlemmar, om jag blivit rÀtt informerad. Men jag skulle inte mÀrkt nÄgot, vilket Àr sÀkert ocksÄ meningen.
Sonefors Postat 19 februari 2019 Postat 19 februari 2019 PĂ„ 2019-02-10 pĂ„ 11:27, slejnard sĂ€ger: Ganska bra startfĂ€lt. Gillade duetten med Hanna o Liamoo och Ă€ven Andreas Johnssons bidrag. Kul ocksĂ„ att Sonefors frĂ„n forumet varit medverkande till H&L:s bidrag :) Tack slejnard! đ Ăr med pĂ„ ett hörn pĂ„ Andreas lĂ„t ocksĂ„. Som producent tillsammans med tvĂ„ av lĂ„tskrivarna. 1
Jizzen Postat 23 februari 2019 Postat 23 februari 2019 (redigerat) John Lundvik och Bishara till final...absolut rÀtt lÄtar som gick dit tycker jag. Tror ocksÄ att dessa tvÄ bidrag tillsammans med duetten Hanna & Liamoo kommer slÄss om de tre topplaceringarna i finalen. Jag hoppas och tror pÄ John Lundvik som slutlig segrare nu nÀr jag har hört samtliga 28 bidrag, men Bishara imponerade faktiskt trots sin ringa scenerfarenhet..sÄ det skulle inte förvÄna mig om han hamnar pÄ en andraplats. Han kan vinna ocksÄ faktiskt... Min tippning för resultatet i finalen blir alltsÄ: 1. John Lundvik 2. Bishara 3. Hanna & Liamoo Redigerat 23 februari 2019 av Jizzen
slejnard Postat 23 februari 2019 TrĂ„dstartare Postat 23 februari 2019 Ja John Lundvik var bra. Jag tyckte Ă€ven lĂ„t ett var bra. Lite rockiga tongĂ„ngar. TyvĂ€rr kom den inte ens top 5? đł Blir spĂ€nnande att se vilka som gĂ„r vidare i andra chansen Ă„ đ . Â
Erik dP Postat 24 februari 2019 Postat 24 februari 2019 (redigerat) 4:de deltĂ€vlingen. Som vanligt kollar jag dagen efter. Förra veckan var lite svĂ„rbedömd. Men nu denna veckas deltĂ€vling... Pagan Fury: Melodiös hĂ„rdrock Mer show Ă€n lĂ„t. Anton Hagman: LĂ„ter modernt och poppigt. Kommer sĂ€kert rotera pĂ„ radion. Kommer  nog gĂ„ vidare. FlickvĂ€nnen fick vĂ€ldigt mycket plats i presentationen. Lisa Ajax: I hennes presentation sĂ€ger hon att hon vill visa vem hon Ă€r, medan dom klipper in hur hon blir spacklad i sminkbĂ„set. Sjunger bra. Bra lyrik. Bra melodi. En riktig lĂ„t. Det hĂ€r kan gĂ„ lĂ„ngt. Men den skulle kanske vĂ€xla upp mer mot slutet. Hon visade magen under hela Idol, och det gör hon hĂ€r ocksĂ„. Arvingarna: Bra lĂ„t! ...Men kĂ€nns som att den hör till förra Ă„rtusendet. Och dĂ„ inte den senare delen. Om 30 Ă„r (till) sĂ„ kommer den förmodligen matcha Eloise pĂ„ nostalgiturneerna. Bishara: SĂ€ger att han har 90000 följare. Han blir sĂ€kert besviken om bara 112 av dom röstar. OsĂ€ker röst. Ok lĂ„t. Kan gĂ„ vidare. Ann-Louise Hanson: Trevligt att Ă€ldre deltagare kan fĂ„ lĂ„tar som inte mest passar det runda arkivet. Men det Ă€r ju dottern som skrivit lĂ„ten, och Ann-Louise Àr tillrĂ€ckligt selektiv för att inte bli en utfyllnadsfigur. Detta Ă€r dĂ€rför inte patetiskt som det kan vara nĂ€r dom plockar fram Ă€ldre deltagare. Bra, trevlig lĂ„t och framförande. Men den kommer inte gĂ„ vidare. John Lundvik: Lam lĂ„t, ...innan gospelkörerna sĂ€tter igĂ„ng. Det Ă€r dĂ„ det lyfter. Dvs börjar lamt, avslutar starkt. Produktionen har mer betydelse hĂ€r Ă€n lĂ„ten. Annars skulle lĂ„ten Ă€ven funka i den lugnare inledningen. Kan gĂ„ vidare pga gospelavslutningen. âââââââââââââââââ Sammanfattning: Tror mest pĂ„ Anton, Ajax, Bishara och Lundvik. ...Men Anton Ă„kte ut, och Arvingarna och Ann-Louise Ă€r Ă€n sĂ„ lĂ€nge kvar med Ajax, Bishara och Lundvik efter första delröstningen. Som eventuell flickidol kanske det inte Ă€r en bra affĂ€rsidĂ© för Anton att visa upp en sockersöt flickvĂ€n i samband med sitt bidrag. ...Samma anledning till att jag inte Ă€r vĂ€n-kopplad med min fru pĂ„ Facebook. SĂ„ trots att ni nu vet att jag Ă€r upptagen, se till att nu gĂ„ in och FB-rösta (dvs âgillaâ) pĂ„ mitt bidrag nr 12 till Parallellmello, hĂ€r: RöstaPĂ„Mig,âGillaâNr12MomentsOnTheRun Slutresultat: Lundvik och Bishara direkt till final. Ajax och Arvingarna till andra chansen. Tre av fyra som jag trodde mest pĂ„. Men jag antog att Arvingarna kunde generera en hel del röster. Redigerat 24 februari 2019 av Erik dP
Erik dP Postat 3 mars 2019 Postat 3 mars 2019 Andra chansen. Tidigare deltĂ€vlingar har, trots att bidragen enligt mitt tycke har mer varit mer dalar Ă€n berg, Ă€ndĂ„ varit pĂ„ en nivĂ„ högre Ă€n tidigare Ă„r. Vi har sluppit âtokroligaâ pinsamheter. Till andra chansen har nu förmodligen underhĂ„llningsvĂ€rdet för tittarna/lyssnarna höjts ett par snĂ€pp.  Duell 1. Andreas: Levererar bra. Kan tycka lĂ„ten Ă€r dussinvara. Men jag skulle inte reagera âmello-dĂ„ligtâ om jag hört den för första gĂ„ngen i annat sammanhang. Det Ă€r ju ett ok betyg. Anna: levererar toppenbra sĂ„ng. LĂ„ten utklassar bĂ„de lyrikmĂ€ssigt och melodimĂ€ssigt Andreas bidrag. Skulle bli förvĂ„nad om hon inte gĂ„r vidare.  Resultat: Anna vidare.  Duell 2. Vlad: Nu blev det en dal i programmet. Han fĂ„r hoppas pĂ„ röster frĂ„n trogna fans som förmodligen inte heller komma minnas detta bidrag om nĂ„gra dagar. Nano: Favorit i repris. Folkets val förra gĂ„ngen han tĂ€vlade, och denna gĂ„ng Ă€r lĂ„ten rĂ€tt lik den förra. Lite svagare och kanske lite mer Ă„t Ragânâbone manâs lĂ„t Human. Kommer nog gĂ„ vidare med denna repris.  Resultat: Nano vidare.  Duell 3. Martin: Inget vidare bidrag. KĂ€nns som den Ă€r skapad ur en mall. Skulle förmodligen funka bĂ€ttre pĂ„ engelska. VĂ„gar jag vitsa till det?...LĂ„t skiten brinna. Lisa: Hon levererar riktigt bra. LĂ„ten Ă€r riktigt bra. Utklassar Martin.  Resultat: Lisa vidare.  Duell 4. Rebecka: Ok lĂ„t. Inte denna veckas starkaste bidrag, men kommer förmodligen gĂ„ vidare trots att hon inte sjunger felfritt i denna svĂ„rsjungna lĂ„t. Arvingarna: Ok lĂ„t och glatt bidrag, men inget som kan vinna majoriteten av Europas röster. Behöver inte vinna dĂ„ det förmodligen Ă€r publiciteten dom vill ha inför spelningar. Om lĂ„ten gĂ„r vidare sĂ„ Ă€r det pga deras populĂ€ritet. DĂ€rför Ă€r denna duell den mest svĂ„rbedömda.  Resultat: Arvingarna vidare.  ââââââââââ-  Det gick ungefĂ€r som jag trodde: Anna, Ajax, Nano och Arvingarna vidare. Nu har man hört dessa lĂ„tar en gĂ„ng till vilket kan ge en fördel i finalen dĂ„ de kan ha fĂ„tt större chans att vĂ€xa hos folk.  Bonus nr 1: Johnny Logan framför Hold me now. Bonus nr 2: MĂ„ns Zelmerlöv och Dotter fĂ„r det tvivelaktiga nöjet att upptrĂ€da direkt efter Logan, men levererar ett starkt nummer.
slejnard Postat 9 mars 2019 TrĂ„dstartare Postat 9 mars 2019 SĂ„dĂ€rja dags för final. Vem vinner tror ni? đÂ
crillemannen Postat 9 mars 2019 Postat 9 mars 2019 John Lundgren!  Bra sĂ„ng och stabilt nummer i övrigt. Annars tror jag pĂ„ lillkillen. Alltid kul med folk som kan sjunga.  Sen vet man ju aldrig hur utlĂ€ndska juryn röstar. De har ju rört om i grytan förr.Â
Jizzen Postat 9 mars 2019 Postat 9 mars 2019 (redigerat) Efter en genomlyssning pÄ Spotify av delar av finalbidragen sÄ vidhÄller jag vid topptrion jag nÀmnde tidigare i den hÀr trÄden, men med en lite annan resultatordning. SÄ hÀr en stund innan finalen drar igÄng tror jag pÄ denna slutplacering: 1. Hanna Ferm & Liamoo 2. Bishara 3. John Lundvik Redigerat 9 mars 2019 av Jizzen
Erik dP Postat 9 mars 2019 Postat 9 mars 2019 (redigerat) Final av Sveriges viktigaste hĂ€ndelse: Melodifestivalen. De som tycker det Ă€r skĂ€mmigt att följa detta kan antingen göra som jag och skylla pĂ„ att ni ser detta med barnen, eller kontra med att konstatera att mĂ„nga erkĂ€nner att dom hellre tittar pĂ„ vuxna som jagar en boll. Förra veckan vaskades de sista fram till finalen genom Andra chansen, och man kan konstatera att startfĂ€ltet kĂ€nns starkare Ă€n nĂ„gonsin. Mycket pga att vi slipper fuldans och tokroliga grabbar/gubbar (minns inte att ngn kvinna utsatt tittarna för dyligt). De frĂ„n Andra chansen har en fördel av att tittarna hört bidragen fler gĂ„nger Ă€n de som gĂ„tt direkt till final. Dessutom Ă€r Ă€ven dessa lĂ„tar fĂ€rskare i minnet Ă€n övriga bidrag. Jag kan konstatera att jag hittills haft störst behĂ„llning av Anna Bergendahls bidrag, men nĂ€r jag denna gĂ„ng lyssnar tĂ€nker jag att det Ă€r chanserna i Eurovision som bör vĂ€ga tungt. Uppdaterar vartefter jag lyssnar, vilket pga familj kan innebĂ€ra att jag spelar in och fortsĂ€tter i morgon.  Jon Henrik FjĂ€llgren - De som gillar jojk: toppen. Jag har svĂ„rare att bli underhĂ„llen. Kan anses exotiskt pĂ„ ett positivt sĂ€tt i EV om den vinner ikvĂ€ll. Men inte sĂ„ den skulle vinna. Lisa Ajax - Sjunger bra. Gissar att detta uppskattas och hamnar i övre halvan i kvĂ€ll. Mohombi - Tydlig refrĂ€ng Ă€r denna lĂ„ts fördel. Sticker ut som en lĂ„t man kan skrĂ„la med i. Skulle nog kunna funka i EV. Lisa Hedlund - Funkar trad schlager 2019? Jag tror inte det. Inte dĂ„ligt (jo, faktiskt), men daterat. Bishara - Tror inte detta vinner. Kanske lite rörig melodi som inte fastnar direkt. Passar bĂ€ttre i andra sammanhang kanske. Anna Bergendahl - Detta gillas i detta vardagsrum. Funkar sĂ€kert i mĂ„nga sammanhang men kanske inte ikvĂ€ll. Ăr kanske inte tillrĂ€ckligt dramatisk. Jag hoppas pĂ„ bra placering. Nano - Dramatisk lĂ„t. Tror detta funkar bĂ€ttre i EV Ă€n ikvĂ€ll. Men sĂ„ lĂ„ngt tror jag inte den tar sig. Hanna Ferm & Liamoo - Denna duett tror jag uppskattas. Kan gĂ„ lĂ„ngt. Men lĂ„ten Ă€r lite otydlig. Men refrĂ€ngen tjatas in, sĂ„ detta kan funka. Malou Prytz - Poppig bagatell. Tror mer pĂ„ artisten Ă€n lĂ„ten. Dottern trycker pĂ„ hjĂ€rtröstarappen. John Lundvik - Favorittippad i DN. Har ingen tydlig melodi.Det Ă€t först nĂ€r gospelkörerna kommer som lĂ„ten lyfter. Jag favoriserar inte denna. Wiktoria - Elegant bidrag. Kan gĂ„ lĂ„ngt. Arvingarna - En lĂ„t som liknar deras Eloise. Dvs, det kĂ€nns daterat. ââââââââ- Jag favoriserar Anna, Wiktoria, Ajax. ââââââââ- Resultat: I Ă„r Ă€r det svĂ„rt att sĂ€ga att fel lĂ„t vann dĂ„ alla bidrag var rĂ€tt bra med nĂ„gra fĂ„ undantag. Ăven att internationella juryn hade en klar enda favorit gör det svĂ„rt att argumentera mot slutresultatet. Grattis John! Redigerat 10 mars 2019 av Erik dP
slejnard Postat 9 mars 2019 TrÄdstartare Postat 9 mars 2019 Top tre tippar jag sÄhÀr: 1. Hanna & Liamoo 2. John Lundvik 3. Wiktoria
Jizzen Postat 9 mars 2019 Postat 9 mars 2019 DĂ„ var det avgjort och jag kan konstatera att man prickade in samtliga bidrag pĂ„ topp tre-listan...đ I min första tippning var dessutom bidragen tippade i rĂ€tt ordning, men en sen omkastning mellan John Lundvik och Hanna & Liamoo gjorde att den exakta tippningen av placeringarna tyvĂ€rr sprack. VĂ€rdig vinnare hur som helst! đ
slejnard Postat 9 mars 2019 TrĂ„dstartare Postat 9 mars 2019 Ja grattis till John Lundvik. LĂ„ten etsar sig fast efter nĂ„gra lysssningar plus att han sjunger ju svinbra.Â
Claes Holmerup Postat 11 mars 2019 Postat 11 mars 2019 Katastrof! Jag har ju glömt kommentera... ? Helt rĂ€tt lĂ„t vann. Den var lika sjĂ€lvklar vinnare som Euphoria var nĂ€r den vann. John Lundvik har lĂ„ten, rösten och utstrĂ„lningen som behövs för att kunna vinna den internationella finalen ocksĂ„, sĂ„ jag hĂ„ller verkligen tummarna. Bishara var en glad överraskning. Han kommer att gĂ„ lĂ„ngt framöver, men lĂ„ten var inte nĂ„gon vinnare. Hanna & Liamoo var bra och de sjöng bra ihop, men i versen tyckte jag att lĂ„ten föll ihop lite för mycket. Dessa tre var vĂ€lförtjĂ€nt i toppen, men som sagt sĂ„ var John Lundvik outstanding! â€ïž
Kim95 Postat 15 maj 2019 Postat 15 maj 2019 Jag hejar pĂ„ NederlĂ€nderna. Gjorde Eurovision 2019 quiz hĂ€r: https://www.unibet.se/hub/tel-aviv-2019/se/ och utifrĂ„n alla frĂ„gor fick jag NederlĂ€nderna som favorit. Har nĂ„gon hĂ€r provat? Â
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.