Jump to content
Annons

Skapa techno enkelt!?


mrpimmy

Recommended Posts

Kära sudioforum. 

Jag vill göra techno enkelt. På nittio talet hade jag en Amiga 600 (med 40 mb hårddisk?) där jag hade ett program med samplade ljud som jag bara byggde beat och ljud med klossar! Allt passade bra ihop (tyckte jag då iallafall) och det var superenkelt att få ihop en technolåt. Jag vill ha det liknande. 

Program eller vst. 

Det är framför allt beaten jag är ute efter, men gärna även ljud. 

Gör mycket film nu och behöver enkla sätt att slänga ihop lite. 

Annars kör jag cubase. Har försökt pyssla med samplingar och dra i klossar men tycker aldrig det blir så enkelt... Allt ska laddas och pluggar är stora och allt är på olika ställen...

Jag har också kört izotope break tweaker ett tag, vilket är en fantastisk plugg. Men tycker inte riktigt det fyller mitt behov. 

Hur gör du techno? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
33 minuter sedan, pme säger:

Är det en mod tracker du letar efter?

Wow! Ja! 

Visste inte att det hette det. Men det verkar vara något liknande jag behöver. Kul att det utvecklades från början till Amiga också, det var ju där jag upptäckte det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var länge sen jag lekte med trackers på PC, men risken är att det kan vara svårt att hitta till Windows över version 3.11. Då finns programmet DOS-Box, som emulerar DOS bättre än vad originalsystemet körde. Fantastiskt dessutom om man helt enkelt vill ha retro-stuket dessutom.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Visade sig att det kommit lite det senaste ändå! Här finnes några både gamla och nyare att botanisera i

https://en.wikipedia.org/wiki/Music_tracker

Och här har vi en nyportning v gamla FastTracker:

http://cdm.link/2018/04/90s-alive-free-modern-clone-fasttracker-ii/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...