Jump to content
Annons

Trapproducent sökes till nyskapande projekt!


MaxLove

Recommended Posts

Hej gott folk!

Jag och två vänner har ganska nyligen dragit igång ett nytt projekt. Det rör sig om en blandning mellan trap och metal; grundgroovet är trap, men elgitarrerna och bitar i arrangemangen är rakt av metal! Detsamma går att säga om alla vocaltracks på låtarna: ena frontmannen är regelrätt rappare medan andra snubben har en riktigt redig heavy metal-pipa a'la en ung Phil Anselmo, vilket bidrar till en för genren sällan skådad bredd i soundet!

Tänk typ ODZ vs Panteras tidiga 90-tal så får ni en aning om soundet!

Min roll i ligan är att producera - och jag har aldrig i mitt liv proddat trap tidigare. Någonstans här så börjar då mina ljudtekniska begränsningar att uppdagas, så vi har nu beslutat oss för att försöka hitta en fjärde medlem: någon med god erfarenhet av att mixa och producera trap, gärna med ett kreativt outside-the-box-tänk som inte är rädd för att sätta sin egen prägel på själva slutproduktionen!

Låtar finns och även en musikvideo är under inspelning, så det börjar dra ihop sig - och det vore för jävla surt att behöva släppa detta med mina medelmåttiga mixar, för materialet är vrålstarkt!

Känns detta intressant? Tror du att du kan vara rätt person? PMa mig så skickar vi lite material, så tar vi allt därifrån! ?

Fridens liljor!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja nu fattar jag, TRAPPA, du söker en snickare !

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...