Jump to content
Annons

Tappat gnista/inspiration?


Recommended Posts

Tja! Har producerat och skrivit musik i snart 6 år och har på senaste känt mig helt tom när det kommer till skrivandet. Har ingen inspiration till någonting och kastar mest massa ideér. Hur vanligt för er är det för er med just detta stadiet? Skriver och producerar för det mesta allt inom genren EDM. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Som Candy säger kan det vara roligt att göra något nytt. Du kanske till och med ska tillåta dig en paus, det är ingen idé  att bli stressad eller frustrerad. Inspirationen kommer när du minst anar det om du inte försöker få fram den med våld.

Lyssna på olika musikstilar;. gör något helt annat kreativt, som att skriva eller rita eller nått. Ta promenader.

Redigerat av -Johan-
Link to comment
Dela på andra sajter

Skippa EDM. Prova annat. Skriv en gamma Allan Edwall visa, fast aktuell ... skaffa nått instrument du aldrig rört och rocka loss, inte för oss för dig själv ... för att det är kul. Skit i alla digitaleffekter ett tag, använd datorn bara för att spela in, eller skaffa en gammal bandare ... jaga inte den bästa ljudkvaliteten, jaga hellre nya ljud. Vad var det som gjorde Beatles låtar så poppis ... vad är det som gör Blue-Man-Group <I fell loved> 'bättre än originalet ? Finns PLACEBO-effekten i Musiken ? Varför finns det tyska låtar som faktiskt är bra ? Du har väl studerat alla Musik-dokumentärer på you-tou-be ...

och när du väl har fått gnistan tillbaks ... låt oss höra !

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Visste du om det här ?   https://phys.org/news/2019-01-analysis-popular-music-lyrics-angrier.html 

Link to comment
Dela på andra sajter

På 2019-01-24 på 15:38, Eric Ryer säger:

Tja! Har producerat och skrivit musik i snart 6 år och har på senaste känt mig helt tom när det kommer till skrivandet. Har ingen inspiration till någonting och kastar mest massa ideér. Hur vanligt för er är det för er med just detta stadiet? Skriver och producerar för det mesta allt inom genren EDM. 

Här kommer ett litet bidrag. Hitta på ngn skräptext. Jag vet inte hur jag kom på lyriken, men tonsätt detta... Expandera... Byt ut.

 

Vers1:

Tja!

Har producerat...

skrivit musik

i 6 år

 

Vers2:

Känner mig tom

Kastar idéer 

inspiration

lika med noll.

 

Ref:

Hur vanligt e det,

hur vanligt för er

Blir för det mesta

EDM och sån skit.

Och om ni nu klagar

kom inte hit!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...