Jump to content
Sign in to follow this  
Juzzie

Prodda ihop???

Recommended Posts

Tja alla därute ?

Ja söker folk som skulle vilja prodda samt skriva låtar ihop.

Vore nice att ha ett gäng att bolla idéer med.

Använder logic, och har Ableton live  men vet inte riktigt hur de programmet fungerar ?

Bor i stockholm

Hoppas vi höres?

För det första, lycka till! Jag söker faktiskt samma sak. Fast jag har ganska udda musiksmaker och arbetssätt. Men jag bor i Stockholm  ?

Tjenare! jag har 1 års erfarenhet av Abelton Live och håller mestadels på med EDM mestadels låtar med avicii stuk... Om du vill skulle jag/du kunna skicka något projekt :P

27 minuter sedan, Juzzie säger:

Tja? 

ok, hur arbetar du da? 

Jo, jag har under en period skrivit instrumentala låtar på datorn i midi mha ett sequencerprogram och synt. Jag spelar elbas men är dålig på piano. Jag mäktade inte heller lägga in melodier. Efter en lång period hittade jag en partner som tog på sig att arrangera om, lägga till sång och sjunga. Vi träffades aldrig fysiskt men höll tät kontakt via epost. Han drev så att urspungslåtarna som var något retro blev modernare. Jag bidrog med verser.

Det är bra att jobba med en partner men det kan vara svårt att bli accepterad. Jag betalade min "biljett". Det blev ett album som är under avslutning nu efter två år. Hoppa att min berättelse ger något. Jag tror du behöver en partner närmare din stil och modernare. Gör flera låtar, sedan återkom att lägga till stämmor och förfina. 

https://m.soundcloud.com/marksikt/sets/one

Edited by georgep
Tillägg

Ok, fattar,   

Ja har Abelton men vet inte riktkgt hur de funkar

men de du gjort är bra

Föredrar FL Studio men sen är jag väldigt kass på Ableton med så du ska nog inte lyssna på mig. 
Tips är att tvinga sig själv att lära sig de viktigaste delarna i början. Är inte så kul i början p.g.a att man inte fattar ett skit. Därav tog det kanske 5 år innan jag väl tog tummen ur röven och körde på. Idag är det ungefär 10 månader sedan jag började och nu är det hur kul som helst. Man lär sig nya saker hela tiden och man utvecklas snabbt. När du väl kan skapa en låt så kan du sedan kolla youtube/forum på detaljer du vill lära dig.

Edited by Arvid Skult