Jump to content
Annons

Vad tycker ni om min låt?


Bresho

Recommended Posts

Annons

Tycker mixen låter bra i mitt vardagsrum. Relativt minimalistisk, vilket är en smaksak antar jag.

Droppet vid 3:07 låter tomt och förlorar i energi när build-upen håller samma volym (?).

Refrängen är 100% upprepning från 1:45. För att vara radiolängd tycker jag det känns lite snålt att inte krydda med extra variation på slutet 🙂 Lite mer sidechain, lite mer/starkare slagverk?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, candybag säger:

Tycker det brukar låta bättre om man laddar upp i hög bitrate till Soundcloud. Jag skulle aldrig exportera 16 bit från min DAW och lägga upp på SC, alltid 24 bit!

Tack för att du svarar! Haha har aldrig tänkt på det 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudmässigt låter allt bra tycker jag. Men introt är lite väl långt enligt mig då huvudslingan börjar vid 1:45. Sen kommer hyfsat snart ett drop och buildup igen som tar tid. Ge huvudbeatet mer tid i låten. Ibland är det bra att bara kapa saker 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja. Jag har lite problem med kicken. Tycker den är för klickig och inte passar med låten.

Tycker att uppbyggnad och arrangemang låter ganska bra, men känns som att du behöver jobba lite mer med ljuden för att få dem att passa ihop. Speciellt huvudljudet. Ljudet som kommer in vid 1:07 gillas, hela den sektionen är bra, men när basen sätter igång tar den över och det blir för bullrigt. Tror det kanske kan bli ok med EQ,  eller om det är basens Decay/Release som sköljer över, behövs lite mer luft emellan noterna tror jag.. Rätt tänkt annars.

Redigerat av -Johan-
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...