Jump to content
Annons

Hörlursförstärkning - Apollo x8p/Sennheiser HD600


Berraboy

Recommended Posts

Jag har nyss köpt ett Apollo x8p ljudinterface och har funderingar på att införskaffa ett par Sennheiser HD600 som mixningslur. 

1. Klarar mitt ljudinterface av att driva dessa lurar? Har försökt att hitta någon information om det i manualen för Apollo:t utan framgång. 

2. Behöver jag en extern hörlursförstärkare? Kommer ljudet att bli mycket bättre? (Jag spelar mest in akustiska instrument). 

Redigerat av Berraboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag önskar jag kunde svara på din grundfråga, men jag känner inte till interfacet tillräckligt väl. Dock, av erfarenhet, skulle jag rekommendera starkt att spela in lurarna ordentligt innan du bedömer om de behöver extra hjälp eller inte när du väl fått dem. Har 650 själv, och var övertygad om att det skumma ljudet berodde på impedans-mismatchning. Det var det inte, Prism-interfacen jag använder klarade mer än väl att driva dessa ganska tröga lurar, men de krävde typ en månad av uppmjukning genom användning (hade kanske tagit mindre tid om jag hade vetat detta direkt och mjukat upp dem korrekt direkt) innan de lät som de skulle.

För att spela in lurar eller högtalare så låter du dem bara ligga för sig själva och gå på tomgång mer eller mindre konstant under....i HD600/650's fall skulle jag säga en månad kanske. Möjligtvis kanske nån vecka om du kör dem dygnet runt, but better safe than frustrerad för att mixarna blir skumma. Men kör inte på för hög volym, för det kan istället skada dem. Kör på volym som är bekvämt att lyssna på själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...