Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2019 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
18 timmar sedan, Neosus said:

Nu dog jag en liten smula inombords..... 😄 

 

10 minuter sedan, slejnard said:

Nu är jag då hemme med KPD på g! 
kul å spela i Piteå, inte så mkt folk men 

Västgötaklimax är ett ord man kommer på sig själv att tänka på. Sådant har vi gott om här nere....

Jag hakar gärna på kaffet där om det finns ngt kvar?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, slejnard said:

Tog tyvärr slut men kan brygga mer om du kommer 🙂 

Lååååååååååååååååååååååååång väg tyvärr, det får då vara denna gång ☺️

Finlands självständighetsdag idag. Man kan svennefira (lagom) det hela genom att se Okänd Soldat i SVT2 ikväll om man vill ta del av vedermödorna på vägen dit. Det är en ny version (2017) av de två tidigare filmerna (1955 och 1985).

Vitsen med den nya förstår jag inte. Visst bilden är i HD och ljudeffekterna är super men... Nåja, sevärt är det hur som... det smäller och dundrar. Blodet flyter i skogarna, lite som på Malmös gator här. Bland det enda jag är lite stolt över som född finländare, den hårda kampen över ett självständigt rike.

Kaffet tar vi imorgon, har övergått till öl.

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, slejnard said:

Öl var längesen! 😮 mår inte bra på det 😑 

okänd soldat lät bra på beskrivningen 👍

Finns alko fri, de börjar faktiskt bli riktigt bra på dessa. Provade en hel hoper av de kända märkena, Carlsberg, Heineken, Falkon... Fungerar, smakar gott. Meeeen, det är inte för alla. Det kan väcka gamla demoner till liv.... om man har sådana.

 

Ja, de gärna filmen, sega finnar mot ynkryggiga ryssar.

Ryssarna: 60 000 man, 1 500 stridsvagnar, 1 000 flygplan. I slutskedet av vinterkriget: 1 000 000 man, 6 548 stridsvagnar, 3 800 flygplan.

Finland: 200 000 man, 32 stridsvagnar, 119 flygplan. I slutskedet av vinterkriget: 250 000 man, 30 stridsvagnar, 130 flygplan.

Lik förbannat gick det inte som ryssen ville. Sisu. Kort och gott. En obändig vilja!

Det skulle ni behöva här i Swärjeh också idag. Det och lite ryggrad. Är jag för politisk nu? Förlåt då, ölen kan jag inte skylla på (2st) ännu.

12 minuter sedan, slejnard said:

Ja skulle tro det 😄 

Antingen Tusse eller den andra vad han nu heter 🤔

Idol har jag inte följt alls på åratal. Gillar formatet men vart tar de vägen sedan? De som blir etta bara försvinner för det mesta. jag har varit med tillräckligt länge för att förstå management, ekonomi mm, mm. Som ren underhållning funkar det väl men... man vill ju se vart det tar vägen sedan. Gärna åt något positivt håll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Btw CHAE. Jag gjorde en vapenvård/byte av hanfjäder och slagstiftsfjäder år en kompis härom dagen. En Walther PPK/S! Förjeffla legendariskt alltså!!!

Ska hjälpa en annan med hanfjäderbyte mm på en Bulgarisk Makarov också vad det lider. Kult!

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...