Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2019 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
14 timmar sedan, CHAE said:

Va?

Är du full, karl?!?

Käre vän. Nej, är fullt nykter, "kdpear" är tempusformen i presens av kpd. Ex. "Jag kpdear just nu". Underförstått; "Jag tar mig en kaffe på det just nu". Ett smärre försök till fonetiskt skrift av icecream gjordes också. Mer korrekt hade givetvis varit /ˈaɪs kriːm/ förstås och jag heter DoL, inte Karl. ☺️

14 timmar sedan, Memphis said:

Jisses 😮 Rejäl klocka det där

Jåh. Är rätt nöjd, en smärre investering visserligen.

spacer.png

Å andra sidan de pengarna kunde använts till något förgängligare. Den här har jag ju nytta av varje dag. Inte så "blingig" heller, mer bruksig om du förstår. Har dock haft ögonen på den här ett tag.

spacer.pngLongines Hydrocontest.

Snygg fast ganska lik Tudorn förstås...

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

@DoL Tack för förklaringen. Förresten, vart på range:en häromdagen och pluttade av ett gäng patroner. Vart länge sedan så det kändes finfint.

Vänligen,

Sig-Sauer Fan Boi

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, CHAE said:

@DoL Tack för förklaringen. Förresten, vart på range:en häromdagen och pluttade av ett gäng patroner. Vart länge sedan så det kändes finfint.

Vänligen,

Sig-Sauer Fan Boi

Jåh, jag har varit ute några gånger också men vädret har sviktat till den milda grad att det inte har varit så roligt alla gånger. Visst är Sauern fin, sköt en P228 av tyskt ursprung för ett tag sedan. Sitter fint i handen den också, nästan som en Glock. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, CHAE said:

Prosit😑

Apropå det, vad gillar du den här?

Lite gammalt, lite nytt men snygg är den. Dock passar inte 92:orna mina nävar, för stor och bulkig för sin kaliber helt enkelt. Har aldrig blivit sams med den mantelmonterade säkringen heller, den där monterad i stommen som förr i tiden (som på en Taurus PT92) känns bättre. Sedan finns ju G varianten (decocker only) förstås...

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, Dark Of Light said:

Käre vän. Nej, är fullt nykter, "kdpear" är tempusformen i presens av kpd. Ex. "Jag kpdear just nu". Underförstått; "Jag tar mig en kaffe på det just nu". Ett smärre försök till fonetiskt skrift av icecream gjordes också. Mer korrekt hade givetvis varit /ˈaɪs kriːm/ förstås och jag heter DoL, inte Karl. ☺️

Jåh. Är rätt nöjd, en smärre investering visserligen.

spacer.png

Å andra sidan de pengarna kunde använts till något förgängligare. Den här har jag ju nytta av varje dag. Inte så "blingig" heller, mer bruksig om du förstår. Har dock haft ögonen på den här ett tag.

Longines Hydrocontest.

Snygg fast ganska lik Tudorn förstås...

Snygg och stilren! Jo dyr rackare 😄

Gillar dykarur. Hade en klassisk Seiko SKX007 som jag gillade, tills den gick sönder 😏  Men inte direkt dyr 😛 

seiko-divers-automatic-men_s-watch-skx00

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, Dark Of Light said:

Jåh, jag har varit ute några gånger också men vädret har sviktat till den milda grad att det inte har varit så roligt alla gånger. Visst är Sauern fin, sköt en P228 av tyskt ursprung för ett tag sedan. Sitter fint i handen den också, nästan som en Glock. 😛

Heh! Glock är ju så klart Gucci af. Har ju blivit sönderhype:ad. Inte illa för en plastpistol (😉)

Har pangat med en dylik (Glock alltså) och kicken sitter fint och ligger bra i näven imo

37 minuter sedan, Dark Of Light said:

Apropå det, vad gillar du den här?

Lite gammalt, lite nytt men snygg är den. Dock passar inte 92:orna mina nävar, för stor och bulkig för sin kaliber helt enkelt. Har aldrig blivit sams med den mantelmonterade säkringen heller, den där monterad i stommen som förr i tiden (som på en Taurus PT92) känns bättre. Sedan finns ju G varianten (decocker only) förstås...

Mm faktiskt riktigt fin. Känns dock lite overtactical med rails och krejer. Förstår såklart charmen (och nyttan) med rails men allt som inte är ”pistol” känns overkill och ur en viktaspekt blir det för mycket.

Som sagt; en förlängning av den hederliga M9:an som det egentligen inte vart några fel på. Är väl fortfarande ”standard issued” hos...hmmm...marinkåren (?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...