Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2019 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

40 minutes ago, Dark Of Light said:

F1 var min religion för ett tag sedan. Mercedes har fullständigt dominerat sporten, så jag tröttnade för något år sedan. Ingen spänning kvar... trist men sant. MEN... det finns ju kaffe!

Förstår att man kan tröttna. Jag som är relativt ung började följa lite lätt när Lewis Hamilton kom till mercedes. Sen har det bara blivit mer och mer.  Men denna säsongen är bara sinnessjuk. Han och Bottas i Mercedesbilarna är så jäkla stabila och snabba. Väldigt imponerande ändå hur väloljat det stallet verkar vara. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag började följa det hela i mitten av 80-talet. Mercedes har som sagt dominerat i flera år nu och som Ferrari fantast så....

Nåja, när det väl svänger där så gör den det fort. Plötsligt är det ngt annat stall som får sin period. Lite som med forum...

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå hockey. DoL spår i kvarglömda trosor...

Finland får stryk mot Ryssland imorgon... Sedan blir det oklarare. Vågar jag gissa på att Kanada tar Tjeckerna eller är det helt skogsvilt gissat..? Hm, mycket svår tippat det där. 😳

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, Dark Of Light said:

Jag började följa det hela i mitten av 80-talet. Mercedes har som sagt dominerat i flera år nu och som Ferrari fantast så....

Nåja, när det väl svänger där så gör den det fort. Plötsligt är det ngt annat stall som får sin period. Lite som med forum...

Mja, för Ferrari har ju aldrig haft nån period av dominans i F1. Efter Schumacher gick bort sig i nån alpinolycka eller vad fan det nu var så har det väl gått utför för Ferrari sedan dess... Eller det gick väl utför även för Schumacher då det begav sig menneh...  😛

Jag vill se mer Lamborghini i F1 men det hände väl bara en säsong eller liknande.

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, Pico said:

Mja, för Ferrari har ju aldrig haft nån period av dominans i F1. Efter Schumacher gick bort sig i nån alpinolycka eller vad fan det nu var så har det väl gått utför för Ferrari sedan dess... Eller det gick väl utför även för Schumacher då det begav sig menneh...  😛

Jag vill se mer Lamborghini i F1 men det hände väl bara en säsong eller liknande.

Jo men visst. Minns att jag var måttligt förtjust i den dominansen också. Detta verkar vara sportens problem, de lååååånga perioderna av dominans från ett stall. Det förtar spänningen och dödar således hela tävlingen.

Schumi slutade på topp efter sju (7!) GP segrar, tog en välförtjänt ledighet men kunde inte hålla sig borta och gick med Mercedes som då var ett färsk stall efter sitt uppehåll i F1. Något år höll han på, slutade och sedan kom den där tragiska olyckan i skidbacken då han försökte hjälpa en ung tös som åkt in sig bland ett stenigt område. Han föll och landade olyckligt och har varit en grönsak sedan dess.

F1 har alltid haft sina perioder av stall som varit överlägsna, Ferrari har varit med längst och givetvis haft sina perioder av både med och motgång. Men år ut och år in.... näh, det tar död på intresset alldeles oavsett vilket stall som dominerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...