Jump to content
Annons

Mitt första egna släpp!


crillemannen

Recommended Posts

Tjo, 

 

Efter ca 10 år av att driva studio och spela in andra så bestämde jag mig för att avveckla verksamheten. Väldigt blandade känslor så klart, men känns ändå helt ok. Musik är kul men att jobba med det kan verkligen suga ut entusiasmen, och det var väl där någonstans jag själv landade. 

Detta året har jag endast spelat in något enstaka sporadiskt projekt men jag jag har sakta men säkert börjat få tillbaka lite gnista och bestämde mig för att försöka skriva lite på egen hand. Så här kommer en första låt där jag skrivit och proddat allt från grunden. Vore kul om någon annan än morsan lyssnade lixom haha! 

 

 

Mvh Christian 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag gillar den, gillar den mycket !

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, slejnard säger:

Låter bra! Blev lite överraskad över genren, hade för mig att du är en metalhead ☺️

Fortsätt med det där. Riktigt bra sjunget, bra jobbat! 🙂 

 

Tack! Jag har ju jobbat nästan uteslutande med metal j haha! Men har alltid gillat smörmusik :D 

 

 

17 timmar sedan, Kjubeis säger:

Riktigt bra jobbat! Snygg instrumentering, arr och melodi.

Mkt bra ljudkvalité också, låter inte fake eller överprocessat som det ofta gör nuförtiden.

Det märks direkt att du är rutinerad.

?

 

Tack! Tanken är väl att försöka hålla det mer enkelt och fokusera mer på rösten än att arra 1000x stämmor osv :D 

 

16 timmar sedan, HomerJSimpsson säger:

Jag gillar den, gillar den mycket !

 Tack :D

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, candybag säger:

Talang!

Vad var anledningen till att du inte valde en våtare och mindre snärtig puka i refrängen? Förutsätter helt sonika att du redan testat 🙂

Tack! Hmm menar du i fillen? Jag är väl rätt nöjd med prodden och jag tror det mesta är medvetet stilval haha. Det enda jag funderade lite på var om jsg verkligen skulle ha så fet bas i refrängerna, känns inte riktigt i stil med genren, men men ??. Spelar nog inte så stor roll.

 

Jag gillar ändå tillvägagångssättet, skriv, prodda spela in och sen släppa. Inte sitta å suga på det i 3 månader. Ska försöka släppa en låt i månaden på så vis, och det borde gå så länge jag inte får skrivkramp! 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, crillemannen säger:

Tack! Hmm menar du i fillen? Jag är väl rätt nöjd med prodden och jag tror det mesta är medvetet stilval haha. Det enda jag funderade lite på var om jsg verkligen skulle ha så fet bas i refrängerna, känns inte riktigt i stil med genren, men men ??. Spelar nog inte så stor roll.

 

Jag gillar ändå tillvägagångssättet, skriv, prodda spela in och sen släppa. Inte sitta å suga på det i 3 månader. Ska försöka släppa en låt i månaden på så vis, och det borde gå så länge jag inte får skrivkramp! 

 

Jag menade såklart våt virvel, inte puka... flås! Men absolut, medvetet stilval 🙂 Tänkte inget om basen.

Jag älskar att suga på låtarna!

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, candybag säger:

Jag menade såklart våt virvel, inte puka... flås! Men absolut, medvetet stilval 🙂 Tänkte inget om basen.

Jag älskar att suga på låtarna!

OK! Ja tanken var väl att inte göra det för smetigt. Blir ju oftast gött med kontraster. Hade inte haft något emot riktiga trummor med mycket rum men orkar inte lägga tiden på att tracka osv. 

 

Det är ju inte fel att suga på saken, men det blir oftast inte bättre med tiden utan bara annorlunda haha. Så länge jag är nöjd med både låt å performance så äre bara å köra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...