Jump to content
Annons

Sune - Musiktråd


Ezzet

Recommended Posts

Hej!

Den 29 november släppte jag en EP vid namn Äntligen. Jag har skrivit all musik och text själv och spelat in. Alla låtar skrevs 2016, 4 av 5 låtar var även inspelade sommaren 2016. Sedan har de legat på is tills sommaren 2018 då jag spelade in röst på sista låten och gjorde färdigt projektet.

Lyssna gärna och skriv vad ni tycker. 

Ska börja jobba på ett album nu och kommer anlita någon för mix och master, och jag söker någon som har erfarenhet av att jobba med hiphop sedan tidigare. Så om ni känner någon och kan peka mig i rätt riktning uppskattas det.

Mvh Sune

 

Redigerat av Ezzet
Bytte rubrik
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Hej,

Istället för att göra en ny tråd varje gång jag vill tipsa om ett nytt projekt som jag varit med och skapat så tänkte jag samla det i en tråd, hoppas det är okej.

I december släpptes en svensk EP där jag har skrivit all musik. All text är skriven av artisten Norm, förutom vers två i låten Dag att dega som jag rappar. Det är ett projekt som jag är väldigt stolt över, det känns som att vi höjde kvalitén på produktionen vilket var ett kliv i rätt riktning. 

Lägg gärna en kommentar om vad ni tycker.

/Sune

Norm - Ett svenskt projekt

 

Redigerat av Ezzet
stavfel
Link to comment
Dela på andra sajter

Båda låtarna helt klart VG !

Jag upplever nått konstigt med 'minnesvärd' det känns som jag spelar instrumentala och sång på var sin anläggning. Det instrumentala framträder kanske lite för väl ... eller så är det jag som håller på att bli döv ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
On 2019-01-03 at 18:11, HomerJSimpsson said:

Båda låtarna helt klart VG !

Jag upplever nått konstigt med 'minnesvärd' det känns som jag spelar instrumentala och sång på var sin anläggning. Det instrumentala framträder kanske lite för väl ... eller så är det jag som håller på att bli döv ...

Tack för det fina betyget! Jag tror att jag förstår vad du menar. Det är lite tycke och smak, kanske kunde ha låtit det instrumentala släppa fram rösten mer. Ska tänka på det i framtiden!

Redigerat av Ezzet
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Måndagen den 17:e augusti släpptes mitt debutalbum Jag lovar.
Det är ett album i genren svensk hiphop, med fokus på text och med målet att inspirera lyssnaren.
Det är en resa från pojkrumsdrömmar till verklighet.

Jag har skrivit text och musik, samt producerat och spelat in samtliga låtar.
Aryan Marzban står för mixen och Magnus Lindberg för mastering.
Texterna är skrivna mellan 2016 och 2018.

Hela 2019 gick till att putsa på musiken och spela in rapp och sång. Ännu lever jag inte på enbart musik, utan behöver jobba på ett "vanligt jobb" för att få vardagen att gå ihop.
Att ro i land ett så stort projekt själv på sin lediga tid har varit bland det tuffaste jag gjort.
Men jag gjorde det, och jag är stolt över min skapelse.

2020 har gått till att färdigställa mix och master, samt allt administrativt inför marknadsföring och släpp av singlar.

All röst ni hör är inspelad genom min Blue Baby Bottle SL (mikrofon) och vidare in i mitt Focusrite Scarlett 18i20 3rd Gen (ljudkort) och sen in i min PC där jag arbetar i Cubase.

Länk till album: Youtube-länk

Stort tack till dig som tar dig tiden att lyssna, och fråga gärna om du undrar över något.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-08-25 at 00:33 sa -Johan-:

Lyssnar inte alls mycket på Hip Hop men tycker det låter bra. Inte lyssnat på alla men de som sticker ut hittills för mig är "Hip Hop" och "Kroppspråk". Den nerpitchade rösten är mäkta snygg 😃

Tack tack! Rekommenderar Little Alter Boy av Soundtoys, den är fantastisk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...