Jump to content

Hjälp, min låt har laddats upp på en annan artistprofil.

Recommended Posts

Tjena! Nu är det såhär att jag har försökt att lägga upp min första låt på Spotify. Allt har gått jättebra och låten går att lyssna på utan problem. MEN. Låten har laddats upp på en annan artistprofil. D.v.s att jag inte har fått en egen artistprofil. Detta eftersom vi använder samma artistnamn. Hur ska jag göra för att få en egen profil? Är det ens möjligt eller måste jag byta artistnamn? Kanske inte rätt forum men hoppas iallafall på svar! 🙂

Kontakta Spotify eller snarare din distributör. Det är inte ovanligt att sådant här sker. Andra som jag vet har råkat ut för liknande har fått det fixat ganska snabbt.

Edited by Guest

Tack för alla svar! Jag kontaktade min distributör och enligt dem är detta ganska vanligt förekommande. Jag kommer att få en egen artistprofil på spotify men det kan i värsta fall ta upp till 4 veckor.... känns jäkligt onödigt alltså. Så ett tips, hitta ett unikt artistnamn och gör inte som jag. Hade även fel artistprofil på bland annat iTunes och Google Play men det ska också vara löst inom fyra veckor. Hoppas dock att det går snabbare än så :).