Jump to content
Sign in to follow this  
Nyhetsroboten

Nu släpps version tre av equalizern Fabfilter Pro-Q

Recommended Posts

4 timmar sedan, Casperfren säger:

Sjysst uppgraderingspris, ca 550kr

Taget.

Inte stort fan av ProQ 2, får se hur den här är!

På 2018-11-30 på 04:50, Levander säger:

Otroligt bra uppdatering. Köpte den direkt.

Otroligt bra är väl ändå lite överdrivet? Det är fabfilter så ribban ligger högt! Jag tycker nog att det är ganska sunkigt att man inte kan använda side-chain till något annat än att titta på. Man borde kunna låta den vara det som styr dynamiken i EQ:n. Jag antar att de sparar på den godbiten till Q4 men  Sonnox och jag tror även Waves F6 redan har den funktionen.

2 timmar sedan, pme säger:

Otroligt bra är väl ändå lite överdrivet? Det är fabfilter så ribban ligger högt! Jag tycker nog att det är ganska sunkigt att man inte kan använda side-chain till något annat än att titta på. Man borde kunna låta den vara det som styr dynamiken i EQ:n. Jag antar att de sparar på den godbiten till Q4 men  Sonnox och jag tror även Waves F6 redan har den funktionen.

Nej jag är väldigt nöjd.

Tycker också den verkar bra. Har dock inte uppdaterat än. Är iofs väldigt nöjd med Ozone 8 Dynamic Eq...

/Jon

Jag testade den lite snabbt. Gränssnittet verkar fortfarande inte vara i vägen, trots att dom lagt till nya funktioner. Det är en grej jag alltid gillat med Pro-Q. 

Den dynamiska funktionen är jämförbar med den i Waves F6, förutom möjlighet att styra dynamiken med sidechain. Vilket är lite synd. 

Jag gillar Flat Tilt-filtret. Upplever den som mer drastisk än ett vanligt tonfilter. Den gör mörka ljud till brighta, och hårda ljud till mulliga med några decibels lutning. Effektivt :)

• Gilla 1

Den har redan uppdaterats. Ja inte bara den utan alla Fabfilter pluggar uppdaterades den 19 februari 2019. 

Nedan om den nya Pro Q 3 uppdateringen.

Edited by Levander