Jump to content
Annons

Mattias142

Recommended Posts

Annons

Varför sjuan? *nyf*
Den är ju rullator-gammal och låter inget vidare. Är det en rent ekonomisk fråga så borde kanske Reaper vara nåt jag hellre skulle rekommendera som jag ser det, den är både förvånansvärt kraftfull, låter väldigt fint för sitt pris vad jag hört, och snuskigt billig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
1 timme sedan, van Caine säger:

Varför sjuan? *nyf*
Den är ju rullator-gammal och låter inget vidare. Är det en rent ekonomisk fråga så borde kanske Reaper vara nåt jag hellre skulle rekommendera som jag ser det, den är både förvånansvärt kraftfull, låter väldigt fint för sitt pris vad jag hört, och snuskigt billig.

Hur låter en DAW då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Just tidigare Steinberg-versioner dock har i fallande ordning kraftiga orenheter i ljudet, en form av inharmonisk distorsion, och en hype i över midden. Särskilt när man driver dem hårdare. Kan göra saker besvärliga särskilt när man måste finlira.
Börjar dock närma sig WYHIWYG nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som en direkt kontrast hade jag motsatt problem när jag försökte jobba med Audition. En hype i lågmidden som gjorde det fullständigt omöjligt att kalibrera basen. Inget av detta hade varit fullt så stort problem om samma fel satt i både medhörningen och slutrenderingen, men slutrenderingarna verkar ganska transparenta (bara testat just den biten med Nuendo 8 dock), medans medlyssningen är hårt färgad. Enda DAW jag någonsin testat som var helt neutral var Pyramix, men den version jag lekte med vill jag minnas inte kunde köra VST, och har även ett gnagande minne att den krävde hårdvara som fick Pro Tools att kännas plånboksvänligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Vad är det som gör att du har hakat upp dig på just C7? Cubase ligger ibland ute på försäljning även senare versioner än 7:an på vend och blocket till bra priser. När det gäller ampsims så finns det ju en uppsjö bättre gratis än den som följer med Cubase och detsamma med cabimpulser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...