Jump to content
Annons

PC'n vägrar boota efter Win10-uppdatering!


stuckinmud

Recommended Posts

Vet inte om detta är korrekt tråd, isf. kanske någon kan korrigera detta?

Fick meddelande att Windows 10 uppdaterats men kräver omstart. Jag startade om den stationära datorn och den startade, jobbade, startade om ett par gånger. Sedan slutade datorn jobba, kändes som uppdateringen kanske skulle vara klar. Men nu bootar datorn inte. Är detta ett vanligt fel vid uppdateringar av Win10? Någon som har någon ide om hur man avhjälper detta problem?
Kan man ladda ber bootfiler via laptopen som jag skriver på nu och lägga på sticka? Kan man koppla ihop laptopen med den stationära och på så sätt tvinga igång den stationära?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
3 timmar sedan, peterT säger:

Händer ingenting när du trycker på start, eller går fläktar och hd igång men inget på skärmen?

Precis, hur långt kommer du?

Startar den men hittar tex inte bootdisken (har hänt mig tidigare) eller kommer den tex till ett tomt skrivbord (hände mig på en dator vid senaste uppdateringen)?

Beskriv exakt vad som händer och hur långt du kommer. 


EDIT: de exempel jag gav är bara några saker jag varit med om. Googlar du "brett" finns hur många problem som helst att råka ut för...

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

Den startar och låter precis som den ska och skärmen med datorns namn kommer upp. Sen går den några sekunder sen går den "ner i vila". 

Har gjort en räddnings-USB på min laptop, har satt in den, sendan startat om datorn och klickat F12 hela tiden för att komma fram till startordningen. Där valde jag USB. Sen blev skärmen svart. Det hände inget, PCn läser inte stickan trots att den är "bootable"... 🙁

Redigerat av stuckinmud
Klargöra mer
Link to comment
Dela på andra sajter

På 2018-11-27 på 23:06, stuckinmud säger:

Den startar och låter precis som den ska och skärmen med datorns namn kommer upp. Sen går den några sekunder sen går den "ner i vila". 

Har gjort en räddnings-USB på min laptop, har satt in den, sendan startat om datorn och klickat F12 hela tiden för att komma fram till startordningen. Där valde jag USB. Sen blev skärmen svart. Det hände inget, PCn läser inte stickan trots att den är "bootable"... 🙁

Kolla även denna länken:

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-power/windows-10-desktop-stuck-in-hibernate-on-boot-up/5f2dcae1-0e0d-4190-82d0-cc23d7c1728d

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...