Jump to content
Annons

Ny låt: I Don't Know Why I Fight For You


stesson

Recommended Posts

Annons

Verkligen sjysst låt, det enda jag kan komma på är att basen känns lite övertydlig ... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Asskön låt! Gillar Bond-tema-harmisarna. Soundet känns dock rätt plastigt och programmerat (lite garageband). Om du satsar på Pet Shop Boys och lite 80-tals-hyllning så är du hemma. Jag hade personligen gärna hört den i en mer tidlös, påkostad, "riktig" kostym (där allt iaf låter som att det existerar i samma rum/värld). Sången är för torr och lite för hög, få in den i mixen (sänk lite å smeta på reverb/delay). Kicken är alldeles för långt fram i mixen och låter lite midi/trummaskin. Jag hade smetat på ordentligt med impuls-reverb (tex "Studio"-impulsen i SIR2, eller likn) på stråkarna (kanske nästan 100% wet) för att de ska hamna längre ute i rummet och därmed ge djup, samt använda ett liknande/samma reverb fast med längre predelay på sången (och lite härovar) så att det står i samma rum (fast närmre). Hade nog även sett över trumljuden och försökt få en mer akustisk känsla (inte så "trummaskinigt"). Lite synd med icke-slut (min personliga smak)...

Men bra demo av en skitbra låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med de föregående, bra låt, med skön stämning. 

Men jag saknar kanske ett piano eller en gitarr som ger ett mer distinkt ljud, vid sidan av basen. De svävande syntarna och stråkarna skulle nog låta ännu bättre då, om de har något framför sig, som ger låten lite mer stadga.  

Bra låt! 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...