Jump to content
Annons

Black Friday Deals! Vad har vi/ni hittat?


Pesek

Recommended Posts

14 timmar sedan, pdac säger:

https://goldenagemusic.mamutweb.com/Shop/Product/Slate-Digital-ML-1-Black-Friday-Promotion/4403110

Slate ML1 plus vintage tube mics 55% rabatt. 

Även en hel del fina Slate pluggar med 50-60% just nu. 

Åhhhhh vad jag är sugen på att slå till! Har länge funderat på att skaffa denna. Men hur blir det om man inte kör med deras preamp, VMS One? Funkar det med preampsen min audient ID14?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pdac (oregistrerad)
44 minuter sedan, magnus83 säger:

Åhhhhh vad jag är sugen på att slå till! Har länge funderat på att skaffa denna. Men hur blir det om man inte kör med deras preamp, VMS One? Funkar det med preampsen min audient ID14?

Med tanke på att Audient har några av marknadens cleanaste och mest linjära  preamps, samma preamps i ID14 som i ASP borden (vi har en ID22 som backup till vårt ASP bord i studion så talar av erfarenhet) , borde det funka bra. Har dock aldrig A/B mot en Slate VMS one men skillnaden torde inte vara ljusår ifrån. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, Die Hard säger:

Låt mig gissa, årets Gibsonmodeller som de inte blev av med säljs för typ 1-1500:- billigare typ.

Kan hålla med dig, 4 Sound är väl inte direkt generösa med sina prisjusteringar men man vet aldrig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Toontrack EZkeys String Machine för 240kr istället för 1199kr. Detta.är den fulla versionen, och går att koppla till valfritt annat vst-instrument, tex ditt pianoljud. Deras egna pianoljud är dyra att köpa till, men jag körde ett tag med ett gratispiano som lät bra. För dig som vill ha en virtuell pianist. Dom har även midiexpansioner för nedsatt pris.

https://www.toontrack.com/product/ezkeys-string-machine/

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, magnus83 säger:

Åhhhhh vad jag är sugen på att slå till! Har länge funderat på att skaffa denna. Men hur blir det om man inte kör med deras preamp, VMS One? Funkar det med preampsen min audient ID14?

Slate har konfirmerat att audient preamps funkar bra, och att cleana preamps funkar i allmänhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
1 timme sedan, Casperfren säger:

Slate har konfirmerat att audient preamps funkar bra, och att cleana preamps funkar i allmänhet.

Kvallen är det inget fel på i dagens ljudkort oavsett tillverkare.

Link to comment
Dela på andra sajter

pdac (oregistrerad)
14 timmar sedan, Pesek säger:

presonus-logo-980x280-2.jpg?ssl=1

Presonus kör 50% på bland annat Studio One 4.

https://shop.presonus.com/software

Kanon! Har väntat med att uppgradera till 4a i förhoppning att det skulle komma någon deal i veckan. 

Studio One har i stort sett helt ersatt både Logic å Pro-Tools för oss i studion sista året. Blir bara bättre å bättre hela tiden. Grymt bra för editering i synerhet. Enda andra DAW jag kör för vissa produktioner är Harrison Mix Bus ifall en vill jobba med enhetlig simulerad analog mixkedja/mixer. 

Link to comment
Dela på andra sajter

pdac (oregistrerad)

Såg att Waves även hade några riktigt fina pluggar för 29$. Bla CLA-2 och CLA-3 som fortfarande är en av de bästa LA-2 och LA-3 mjukvaruklonerna på marknaden. Även andra riktigt bra pluggar som NS1 och C6 för 29$. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Heads up på waves
När ni installerar version 10 pluggar, exempel gratis pluggen, så avinstalleras alla andra waves pluggar som inte är version 10.
Sedan får ni installera en rätt version legacy installer och installera igen, det är inte heller enkelt för det är någon offline process

Redigerat av Casperfren
Link to comment
Dela på andra sajter

Var uppmärksam på att 4 sounds erbjudanden online är högre än på exempelvis tillverkarnas sida eller på flera online plugin butikers sidor.

4 sounds tar exempelvis 1390 för Ozone 8 standard. Hos tillverkaren går den för 99 usd.

4 sounds tar 699 kronor för Iris 2. Men tillverkaren tar 49 usd för Trash 2 Expanded och Iris 2 i en bundle.

Osv.

 

 

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, Casperfren säger:

Heads up på waves
När ni installerar version 10 pluggar, exempel gratis pluggen, så avinstalleras alla andra waves pluggar som inte är version 10.
Sedan får ni installera en rätt version legacy installer och installera igen, det är inte heller enkelt för det är någon offline process

Det har inte skett för mig. Ingenting förändrades. Allt fungerar och alla pluggar är kvar.  Man fick göra ett val vid installationen, kommer inte ihåg exakt, men det stod mellan att typ uppdatera alla pluggar eller bara gratis pluggen. Jag valde att inte uppdatera alla pluggar.

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
1 timme sedan, Casperfren säger:

Heads up på waves
När ni installerar version 10 pluggar, exempel gratis pluggen, så avinstalleras alla andra waves pluggar som inte är version 10.
Sedan får ni installera en rätt version legacy installer och installera igen, det är inte heller enkelt för det är någon offline process

Jasså? Stämmer inte alls för mig i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

pdac (oregistrerad)
1 timme sedan, Casperfren säger:

Okej. Kanske annorlunda med just denna pluggen då. Annars försvinner pluggar a i version 9 när jag installerade waves tune (10) tex.

Detta hände mig ikväll... alla version nio pluggar slutade att fungera... sämsta tänkbara läge fick göra om 3h jobb från igår jag gjorde med Waves pluggar med andra pluggar ikväll (Hade inte iloken hemma igår så körde Waves på hela projektet). Kunden behövde jobbet klart idag så fanns ju inte direkt tid att installera om hela Waves Complete.... 

Redigerat av pdac
Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, pdac säger:

Detta hände mig ikväll... alla version nio pluggar slutade att fungera... sämsta tänkbara läge fick göra om 3h jobb från igår jag gjorde med Waves pluggar med andra pluggar ikväll (Hade inte iloken hemma igår så körde Waves på hela projektet). Kunden behövde jobbet klart idag så fanns ju inte direkt tid att installera om hela Waves Complete.... 

Valde du då att uppdatera alla pluggar vid installationen av den nya? 

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

pdac (oregistrerad)
6 timmar sedan, Levander säger:

Valde du då att uppdatera alla pluggar vid installationen av den nya? 

Jo, exakt detta jag gjorde utan att vara medveten om att det fanns en känd "bugg" eller vad en ska säga kring v9 pluggarna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, pdac säger:

Jo, exakt detta jag gjorde utan att vara medveten om att det fanns en känd "bugg" eller vad en ska säga kring v9 pluggarna. 

Jag förstår. Vad tråkigt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Hittade inte så mycket som var av intresse. Microshift från soundtoys.  Flera hade bra priser på NVME diskar men det blev ingen i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...