Jump to content
Annons

Sampla ett lead :)


Farbrorhumla

Recommended Posts

 

Samplar och samplar men blir aldrig nöjd 🙂 stör mig pĂ„ surrandet i leadet vill ha ett mjukare surrande fast inte ta bort det hur ska jag göra hĂ„llit pĂ„ med fl i 4 mĂ„nader nu och Ă€r inne pĂ„ min 3 lĂ„t fast dom andra Ă€r ju inte riktig klara i heller men denna har jag lagt ner mycket tid pĂ„.

kör delay, eq2, limit,reeverb,filter,stereo enchant.

 

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Finns bokstavligen tusentals saker som heter Nexus (UngefÀr som "Nebula" Har tre olika plugins som heter sÄ, och ingen av dem var vad jag var ute efter), Àr det nÄn lÄt du tagit riffet frÄn? LÄter inte som en vÀldigt svÄr sak att knÄpa ihop sjÀlv via vanliga VST-instrument.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har löst det nu 🙂 nexus Ă€r ett pluggin https://splice.com/plugins/155-nexus-vst-au-by-refx

Har fastnat i 2 dagar pĂ„ ett cord i lĂ„ten som kommer efter sĂ„ngen 🙂 inte hittat det perfekta ljudet samt cordet men jag samplar vidare och provar mig fram.

ljudet i bakgrunden av sÄngen Àr jag nöjd med men efter det vill jag ha ett nytt cord som kör igÄng.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

?förlĂ„t Ă€r dĂ„lig pĂ„ att förklara nĂ€r det kommer till musik trodde man samplade nĂ€r man försökte Ă€ndra synt ljudet men  försöker bygga ett ljud som passar till ett cord  efter ”i feel love” sĂ„ngen bryts,.

Sen har jag redan gjort corde och ljud i bakgrunden pÄ sÄngen jag lÀnkade  men glömde att sÀnka ljudet pÄ  sÄngen sÄ den dödar cordet ganska sÄ rejÀlt?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

PÄ 2018-10-25 pÄ 17:03, Farbrorhumla sÀger:

?förlĂ„t Ă€r dĂ„lig pĂ„ att förklara nĂ€r det kommer till musik trodde man samplade nĂ€r man försökte Ă€ndra synt ljudet men  försöker bygga ett ljud som passar till ett cord  efter ”i feel love” sĂ„ngen bryts,.

Sen har jag redan gjort corde och ljud i bakgrunden pÄ sÄngen jag lÀnkade  men glömde att sÀnka ljudet pÄ  sÄngen sÄ den dödar cordet ganska sÄ rejÀlt?

Fattar inte vad du menar riktigt.. HĂ„ll tillbaka med musiktermerna nĂ€r du inte har lĂ€rt dig dem Ă€n 😛 ... Man blir bara förvirrad. 

 

Om du vill kopiera ett synth ljud sĂ„ Ă€r det bĂ€sta du kan göra att lĂ€ra dig en synth till 100%. Vet inte vad du anvĂ€nder, men kolla upp nĂ„gon guide pĂ„ youtube. NĂ€r du lĂ€rt dig hur din synth funkar, dĂ„ kan du lyssna dig till det och Ă„terskapa synthen 🙂  För övrigt sĂ„ lĂ„ter din synth extremt dĂ„ligt.... VĂ€ldigt mycket brus. Vet inte om det Ă€r ljudet eller din mixning.. Iallafall, lĂ€r dig anvĂ€nda din synth. 

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...