Jump to content
Annons

Skulle uppskatta feedback på min första produktion


Ardi (oregistrerad)

Recommended Posts

Ardi (oregistrerad)

Hej!
Jag skulle vilja ha lite feedback på en låt jag producerade för ca en månad sen.

Artisten står för sång, text och gitarr. 

 

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ardi (oregistrerad)
På 2018-10-15 på 13:55, Dreamcatcher-poetry säger:

 Valdigt bra into,Bra text, men det ar ingen highs el lows i laten mest pa samma niva hela tiden,

som sagt bara min asikt, vad vet jag, men det ar vad jag kanner nar jag lyssnar, 

good luck

tack för feedbacken! Det är faktiskt den känslan jag var ute efter men jag ska ha det i åtanke nästa gång 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Riktigt bra låt! Småsaker som att jag skulle haft lite mer stämmor på sången i pre/refräng. Lite körer i pre och mer lyft i refrängen, kanske i form av melodislingor i bakgrund eller någonting som skapar mer variation. (Även om jag såg att du var ute efter just enformigheten.)

Men som sagt, det är småsaker, för överlag är det en väldigt, väldigt bra låt. ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ardi (oregistrerad)
8 timmar sedan, BORROW säger:

Sysslar själv med elektronisk musik så är ingen expert på ämnet. Men första tanken var skön låt, bra producerat och skönt sound överlag! 

Tusen tack 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ardi (oregistrerad)
8 timmar sedan, Cathrine säger:

Riktigt bra låt! Småsaker som att jag skulle haft lite mer stämmor på sången i pre/refräng. Lite körer i pre och mer lyft i refrängen, kanske i form av melodislingor i bakgrund eller någonting som skapar mer variation. (Även om jag såg att du var ute efter just enformigheten.)

Men som sagt, det är småsaker, för överlag är det en väldigt, väldigt bra låt. ?

Tack för feedbacken Cathrine och vad kul att du gillade låten 😄
Jag var inte ute att det skulle låta enformigt men att det skulle låta minimalt men det är kanske samma sak. Dynamik är något väldigt viktigt för mig när jag proddar eller mixar men det kändes som att jag ville inte att någon del i låten skulle sticka ut allt för mycket.
Jag ska tänka på det dina tips till nästa låt 🙂 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...