Jump to content
Sign in to follow this  
Nyhetsroboten

Eventide återupplivar reverb från 80-talet – som plugin

Recommended Posts

Hämtade man hem gratisversionen, dvs den gamla versionen, som fanns under en kort begränsad tid för 1-2 år sen så betalar man bara 29$ istället för 79$ fram till 31 oktober.

Edited by Die Hard

2 timmar sedan, Die Hard säger:

Hämtade man hem gratisversionen, dvs den gamla versionen, som fanns under en kort begränsad tid för 1-2 år sen så betalar man bara 29$ istället för 79$ fram till 31 oktober.

Nice! För den som gjorde det alltså... 

Bu eller bä?

/J

Edited by Yllet

Tyckte den gamla versionen, Room Verb 2016, var sådär. Funkade hyggligt till vissa saker, som slap-back från tegelvägg ute exempelvis, men i stort hade den inte mycket kropp i ljudet, och diskanten var inte särskilt ren. Gjorde lätt saker för diskantiga. Är den här bättre månne?

Jag håller med dig om den gamla versionen. Men den var ju gratis så kunde inte klaga direkt. Nåja jo den här är bättre efter att testat den lite. Men om man är ute efter ett reverb som är allround för allt för från småljud till episka så bör man leta vidare. Men för trummor, sång och så så funkar den bra. Och för dem som är gröna så ska det sägas att ett reverb bör bedömas i en låt och inte solo.

Oh yes, priset kunde man inte klaga på ?
Men Göta Petter när jag testade den nya!!! Jag laddade hem demon för att se om det var värt några hundringar, och blev grymt imponerad! Allt jag störde mig på med den gamla var puts väck, och den kändes väldigt...."levande", skulle jag säga. Särskilt för ett plugg-verb. Gillar fortfarande visserligen TC VSS3 bättre, men den här blir ett fantastiskt komplement till VSS3 och Altiverb.  Och Little Plate, den är inte dum den heller.
När lönen slinker in igen så blir det tveklöst uppgradering på riktigt.

• Gilla 1