Jump to content
Sign in to follow this  
Simonofficial91

ny "freestyle", önskas lite feedback på lyriken 16 rader

Recommended Posts

Hej alla musiker och studiomänniskor! 

Önskar få lite feedback kring min freeslaktish :D 

Lyriken: 

Ska äga hela showen fuck o vara en statist

har åkt på turne, men aldrig som artist

om jag gör mål då min broder gör assist

och jag spränger högtalarn som om jag va en bassist

det vi känner det speglas i förortens bränder 

polisen dom hällde bensin över elden

en vän han vände verkar vara sånt som händer

så se upp för onda människor förklädda till ens vänner yo

zepequeno I vila i frid

ska inte sörja din död jag ska fira ditt liv

och jag vet garanterat att det fanns en plats för dig

kan du lägga ett gott ord, när de dags för mig? ey

pulver i stenar vi undermineras

och begreppet rest in peace har multiplicerats

och jag svär jag gråter blod smärtan bor inombords

det räcker har fått nog ser du mig min bror? sho

Annons

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Senaste foruminläggen

• Similar Content

• By HowBoutSomeSnus
      Vad tycker ni om min nya singel?
      Skrev den först på svenska, därefter på engelska.
      Den svenska versionen har en grym sångare jag känner sjungit in och släppt under sitt eget namn,
      den engelska är jag.
      All feedback välkommen! 
      Finns att strömma på alla plattformar:
      Engelska: https://song.link/i/1513347129
      Svenska: https://song.link/i/1516545590
    • By Simonofficial91
      Tja, vad tycker ni om mina rader? Jag lägger mycket mer tid på lyrik än på flow och känsla, även fast jag har med det så klart. 
      Säg gärna vad ni tycker, bra som mindre bra! 
      eah, vi är vana med att fight things,, våra liv har format oss till krigare som wikings,, aldrig haft nån tid även när jag hade brightling,, bekväm i mina skor tar ett kliv med mina nikeys,, försöker tänka rätt, sänka stress på bästa sätt,, och samtidigt brösta livet som att jag kan bänka mest,, jag vill ta en paus men livet är inte gamestopp,, ny giv men sameflopp dags för lite namedrop,, ville älskar grön och nille älskar snö,, och Kent kan äta gul snö i hopp om att de öl,, amin japp huliganer han har händer som bengaler,, Roy han zuttar galet han kan tyda röksignaler,, benim skriver sider P han överdriver,, shunos ögon snurrar runt som vegasmaskiner,, och jag avlossar punches och dom alla sköt dig,, är jag den sämsta du hört du har iallafall hört mig,, så bakk min freeslaktish jag e beattaktisk,, gör nått skitdrastiskt du e realplastic,, micken ja den borde nog komma hit faktiskt,, micken ja den borde nog komma hit faktiskt,, 
      Ha det bäst! 

• By Ellen Sandberg
      Hej!
      Jag har hållit på med musik i hela mitt liv, på ett eller annat sätt. Numera är det däremot något mer seriöst än vad det var när jag som liten stod framför Singstar (någon som minns det?) och sjöng med till Lisa Nilssons "Himlen runt hörnet". Själva låtskrivandet och sjungandet har aldrig varit ett problem för mig, problemet är snarare att jag inte är särskilt duktig - för att inte säga som sanningen lyder; jag är kass, på själva musikproddandet. Nu kommer vi till det förhoppningsvis roliga och intressanta för dig som läser det här; jag söker nämligen en person som kan sitt inom proddande och kan hjälpa mig att jobba på en av mina låtsnuttar som jag nu suttit på ett tag. Är du duktig, eller tycker bara att det rentav är kul att prodda i olika program? Då är det här för dig!
      Allt jag skriver är på svenska, och de genrerna jag jobbar med är främst följande: pop, indie och poprock. Tänk Kent, Veronica Maggio, Miriam Bryant, Little Jinder, Jonathan Johansson, Håkan Hellström, Hemliga klubben osv. 
      Om det låter kul och du är på, om du vill att jag ska skicka en liten demo på låten jag vill jobba med, eller om du bara vill växla några ord och testa lite, så kontaktar du mig antingen här i forumet eller på följande medier:
      Mejl: ellensandberg03@gmail.com
      Instagram: ellensandberg
      Ha det bra, hoppas att få höra från någon av er snart, och tack på förhand!
      /Ellen Sandberg
    • By Young pavlo
      Hej. 
      Jag och en kompis har samlat på oss ett par låtar som ska spelas in i Stockholm. Vi behöver alltså en duktig producent med inapelningsmöjligheter. 
      Vi kommer att betala för detta. Priset kommer bero på hur nöjda vi är med dig samt dina färdigheter inom produktion. Vi ser gärna att du bidrar och är engagerad från start till slut. 
      Totalt 4 låtar, instrumentals finns redan. 
      Vi kan sträcka oss till 2500 per färdig låt. (Inkl. Inspelning) så från inspelning till mastring kan vi erbjuda 2500. 
      Är det så att du kör alla fyra låtar och vi är nöjda så kommer vi lägga till 2000 kr som tack. Så totalt 12 000 om allt går bra. 
      Kontakta mig på PM här. 
  • Veckans populäraste ämnen

• Senaste låtarna

• mixakuten_ingang.jpgMIXAKUTEN
    Som medlem får du kostnadsfri hjälp med mixning eller mastring av din låt.
    Läs mer >

• Utvalda pressmeddelanden

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.